Przewaga Red Bulla topnieje w alarmującym tempie

Podczas Grand Prix Holandii kibicom nie dane było usłyszeć ojczystego hymnu, Max Verstappen zajął bowiem odległe, drugie miejsce za Lando Norrisem. Różnica między samochodami była tak duża, że Helmut Marko, doradca Red Bull Racing przyznał, że słabe osiągi RB20 są co najmniej niepokojące.

Lando Norris odniósł drugie zwycięstwo w swojej karierze w F1 w imponującym stylu, przekraczając linię mety z przewagą ponad 20 sekund nad Verstappenem. Było to zwycięstwo z największą przewagą czasową kierowcy spoza Red Bulla od wygranej Lewisa Hamiltona w Grand Prix Arabii Saudyjskiej w 2021 roku. Dominujący występ Norrisa sprawił, że przewaga Verstappena w klasyfikacji kierowców zmniejszyła się do zaledwie 70 punktów.

„Nie mogliśmy w ogóle utrzymać tempa,” Marko przyznał po wyścigu. „Na początku było jeszcze porównywalne, ale potem opony zaczęły się zużywać i można było zobaczyć, jak łatwo Lando nas wyprzedził”.

Doradca Red Bulla podkreślił, że przewaga McLarena była widoczna przez cały wyścig, zwłaszcza kiedy Norris uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas ostatniego przejazdu bez DRS-u, jadąc na zużytych, twardych oponach: „Kiedy Lando jest w stanie przejechać ostatnie okrążenie bez DRS-u w tempie 1:13,8, pokazuje to, że McLaren był tutaj wyraźnie lepszy”.

Verstappen, który nie wygrał od pięciu wyścigów, miał trudności z zarządzaniem oponami przez cały wyścig: „Dużym problemem było zużycie opon,” wyjaśnił Marko. „[Max] Zaczął się ślizgać i nie mógł już podjąć walki. Pod koniec owszem, był w stanie kontrolować przewagę do rywala z tyłu, ale na czele nie miał żadnych szans”.

„Być może nie był to właściwy wybór, że daliśmy Maxowi więcej docisku, ponieważ nie byliśmy wystarczająco szybcy pod względem prędkości maksymalnej i nie pomogło nam to w zakrętach. Nadal jest wiele do zrobienia i daje to do myślenia”.

Obawy dotyczą jednak nie tylko minionego wyścigu. Marko wydał stanowcze ostrzeżenie, że Red Bull ryzykuje utratę obu tytułów mistrzowskich na rzecz McLarena, jeśli zespół nie rozwiąże problemów z samochodem: „Warunki tutaj były idealne dla McLarena, a my po prostu nie mogliśmy się rozpędzić. Na szczęście nie wszystkie tory są takie. Nasi inżynierowie muszą coś wymyślić, to pewne. Zakończenie na drugim miejscu dziewięć razy to za mało [by wygrać mistrzostwo]”

Patrząc w przyszłość, doradca Red Bulla podkreślił priorytetową potrzebę poprawy balansu RB20: „Potrzebujemy więcej balansu w samochodzie. Więcej balansu oznacza, że kierowca ma większą pewność, a samochód mniej się ślizga, co jednocześnie zmniejsza zużycie opon”.

Jak zapewnił Marko, zespół pracuje nad wprowadzeniem nowych części do samochodu, ale czas nagli, aby odzyskać dominującą formę: „Mamy kilka rzeczy w planach,” zapewnił, ale presja na zmniejszenie różnicy i zabezpieczenie mistrzowskich aspiracji jest ogromna.

Źródło:  racingnews365.comracingnews365.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze