Andrew Shovlin, dyrektor inżynierii torowej Mercedesa, powiedział, że znalezienie odpowiednich ustawień bolidu już w pierwszym treningu weekendu wyścigowego odegrało kluczową rolę w powrocie Lewisa Hamiltona na zwycięskie szlaki w tym sezonie.
Mercedes początkowo był czwartym zespołem w stawce, a sam Hamilton często przegrywał rywalizację ze swoim zespołowym kolegą, George'em Russellem. W ostatnich ośmiu wyścigach Hamilton często meldował się na wysokich pozycjach. W tym okresie zdobył 123 punkty, a jedynie Max Verstappen (141) i Oscar Piastri (126) zgromadzili więcej.
To właśnie niedawno Hamilton odniósł dwa zwycięstwa, przerywając swoją passę bez wygranej, która trwała od Grand Prix Arabii Saudyjskiej w 2021 roku.
Shovlin podkreślił, że postępy zespołu w zakresie ustawień samochodu były kluczowe dla powrotu Hamiltona do formy.
„Myślę, że na początku Lewis miał trudności z opanowaniem samochodu”
- powiedział Shovlin podczas Grand Prix Belgii. „Jednym z obszarów, które poprawiliśmy, jest zdolność do znalezienia odpowiednich ustawień już w pierwszym treningu. To dobra podstawa do budowania wydajności i dopracowywania ustawień, co ogromnie pomaga w weekendzie wyścigowym. Na początku roku wprowadzaliśmy stosunkowo niewielkie zmiany, które nagle zmieniały cały balans samochodu i naprawdę mieliśmy problemy. To na pewno pomogło i można powiedzieć, że na początku sezonu Lewis miał większe trudności z ustawieniem samochodu niż George”
.
Kluczowym elementem wydajności w F1 są także opony Pirelli, a osiągnięcie odpowiedniego zakresu temperatur jest niezbędne do znalezienia optymalnego czasu okrążenia.
„Istnieje pewien styl jazdy, który pasuje do tych opon”
- dodał Shovlin. „Obaj kierowcy nie różnią się teraz zbytnio pod względem ustawień, więc kiedy samochód jest w dobrym oknie, te same ustawienia działają dobrze dla obu. Między sesjami studiują, co robi drugi kierowca, aby znaleźć, gdzie można uzyskać przewagę”
.
Współpraca między kierowcami również odegrała ważną rolę w postępach zespołu.
„W ciągu roku obaj pracowali razem od samego początku. Żaden z nich nie chciał kończyć tam, gdzie byliśmy, i byli w stanie pomóc sobie nawzajem, próbując różnych eksperymentów z ustawieniami i stylem jazdy. Ogólnie postęp jest możliwy tylko jako zespół, a tak działa zespół z dwoma kierowcami”
.
Źródło: crash.net
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.