Fin uważa, iż zakaz stosowania ruchomego tylnego skrzydła w każdym miejscu na torze jest dobrym posunięciem ze strony FIA.

DRS został wprowadzony w sezonie 2011 z myślą o ułatwieniu wyprzedzania podczas wyścigów, ale Światowa Rada Sportów Motorowych w obawie o skuteczność tego systemu zezwoliła stajnią także na używanie go podczas sesji treningowych i kwalifikacji bez żadnych ograniczeń. Od kolejnego roku natomiast korzystanie z DRSu w piątkowych i sobotnich zajęciach zostanie ograniczone tylko do jednej (ewentualnie dwóch) wcześniej wyznaczonej strefy.

„Jest to rozsądna decyzja” – powiedział kierowca Lotusa. „Każdy próbował dostosować swoje auto tak, aby zyskać jak najwięcej dzięki systemowi DRS. W pewnym momencie może to spowodować ogromny wypadek. Kierowcy chcieli tej zmiany”.

Fin dodał również, że ograniczenie użycia DRSu będzie przydatne także z innego powodu.

„Prawdopodobnie ustabilizuje to formę lepszych samochodów, ponieważ Red Bulle przejeżdżały niektóre zakręty z włączonym systemem DRS, a inni nie” – powiedział Räikkönen.

Mistrz Świata z sezonu 2007 pytany o to, czy kierowcy pokroju Lewisa Hamiltona są w stanie pozytywnie wpłynąć na formę zespołu, odpowiedział: „Gdyby to była prawda to nie potrzebowalibyśmy więcej inżynierów. To kompletna bzdura. Oczywiście, że my jako kierowcy musimy wyrażać swoje opinie inżynierom, aby oni ich wysłuchali i wyciągnęli odpowiednie wnioski. Nie jest prawdą jednak to, że pytają się nas jak zbudować samochód”.

Źródło: onestopstrategy.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Małgorzata Czerwińska
Olga Białczak
Agata Kurek

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race 4kolka