Horner: Rozmawialiśmy z Mclarenem o współpracy w sezonie 2026

Christian Horner, szef zespołu Red Bull Racing, potwierdził, że prowadził wstępne rozmowy z McLarenem na temat możliwości dostarczenia jednostek napędowych dla ekipy z Woking od 2026 roku.

W 2026 roku wprowadzona zostanie nowa generacja jednostek napędowych Formuły 1, oferująca więcej mocy z części elektrycznej jednostki, a także wyższą wydajność i lepsze środki bezpieczeństwa. Moc elektryczna będzie teraz stanowić teraz około 50% całej mocy jednostki napędowej. Red Bull zobowiązał się do zbudowania swojego własnego silnika na nowe przepisy, we współpracy z amerykańskim gigantem motoryzacyjnym Fordem.

Podczas inauguracji sezonu w Bahrajnie, Horner został zapytany, czy McLaren ma zainteresowanie korzystaniem z silników Red Bull od 2026 roku, po tym jak dyrektor zarządzający McLaren Racing, Zak Brown, niedawno odwiedził kampus aktualnych mistrzów. „Myślałem, że przychodzi na lunch” – żartował Horner.

„Oczywiste jest, że jako producent jednostek napędowych na 2026 rok, nieuniknione jest, że prowadzone będą rozmowy w sprawie potencjalnego dostarczenia napędu, i naturalne jest, że będziemy rozmawiać z potencjalnymi klientami” - dodał. Szef McLarena, Andrea Stella, nie zaprzeczył, że rozmowy miały miejsce.

„Mamy solidne partnerstwo z HPP [Mercedes High Performance Powertrains]. Jednocześnie jest oczywiste, że patrząc w przyszłość, chcesz zrozumieć, co jest dostępne. Myślę, że to naturalne. To nie powinno być zbyt wielkim zaskoczeniem” – powiedział.

McLaren nie jest jedynym zespołem-klientem, który rozważa swoje opcje. Szef Williamsa, James Vowles, powiedział niedawno, że jego zespół zastanawia się, czy nadal będzie korzystać z jednostek napędowych Mercedes-Benz od 2026 roku. Obecnie stajnia z Brackley dostarcza jednostki napędowe dla trzech zespołów: McLaren, Aston Martin i Williams. Z przyjściem Audi i Forda do sportu z zespołami Sauber i Red Bull, w 2026 roku pojawi się jeszcze więcej opcji dla zespołów-klientów. Horner pozytywnie odbiera fakt zwiększenia się ilości producentów.

„Mieć tyle producentów wchodzących do sportu, to świetna rzecz dla Formuły 1, aby mieć taką różnorodność. Przywitamy Audi, będziemy – jako Red Bull-Ford – rozpoczynać nową podróż, plus oczywiście obecni producenci, którzy już mają ugruntowaną pozycję w świecie Formuły 1”.

Źródło: formula1.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze