Steiner: Problemem nie są pieniądze, a części

Szef zespołu Haas Günther Steiner został podczas spotkania z mediami na torze w Baku zasypany lawiną pytań na temat Micka Schumachera oraz tego, że podczas poprzedniej rundy w Monako Niemiec po raz drugi w tym sezonie był sprawcą dużego zniszczenia swojego samochodu.

Ze względu na wypadek na torze w Monako, Haas przywiózł do baku zapasowe nadwozie, które nie zostało nawet pomalowane. Steiner zdaje sobie sprawę z tego, że Mick chce w końcu zdobyć swoje pierwsze punkty, ale nie zrobi tego uderzając w ścianę czy rozbijając swój samochód: „On to wszystko wie, więc to jest jak wywieranie na niego presji i mówienie, że nie powinien się rozbijać. Ja tego nie robię. Nigdy tego nie robię, ponieważ myślę, że wszyscy doskonale wiedzą, że nie powinni się rozbijać, ale nie mówię mu pięć razy, żeby było potem lepiej, bo według mnie to przynosi odwrotny skutek, ponieważ coś sobie wmawiasz, a potem jest inaczej”.

Steiner zwrócił również uwagę na fakt, że nigdy nie powiedział kwoty, jaką Haas poniósł ze względu na wypadek, ale przyznał, że Niemiec czyta to, co piszą dziennikarze, a następnie zadaje sporo pytań: „Czyta to, co wy piszecie i przychodzi do mnie i pyta, czy to naprawdę taka suma pieniędzy. Powiedziałem, że nie wiem, bo tego nie powiedziałem. To jest tylko szacunkowa kwota, ale jest to spora suma”.

Steiner przyznał również, że problemem nie jest limit budżetowy, ale produkcja samych części, ale Dallara za każdym staje na wysokości zadania, aby amerykański zespół mógł spokojnie przystąpić do rywalizacji: „Pieniądze są zawsze problemem, ponieważ trzeba zapłacić, ale w rzeczywistości problemem było wyprodukowanie wystarczającej liczby części, ponieważ produkcja zajmuje sporo czasu. Nie ma pięciu form do owiewek, a tylko jedna, więc na wytwarzanie potrzeba czasu”.

Sytuacja Niemca zaczyna się robić się skomplikowana, ponieważ nadal nie wiemy, czy Schumacher pozostanie w ekipie na przyszły sezon w przeciwieństwie do Kevina Magnussena, który pozostanie w zespole na następny sezon.

Redakcja ŚwiatWyścigów.pl jest na miejscu tego wydarzenia. Jeśli chcesz czytać więcej materiałów prosto z toru, postaw nam kawę!

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze