Brawn liczy na powrót Hondy do Formuły 1 w przyszłości

Dyrektor zarządzający ds. sportów motorowych Formuły 1 Ross Brawn wyraził nadzieję na to, że zapowiadana na sezon 2026 kolejna zmiana przepisów sprawi, że Honda poważnie rozważy powrót do F1.

Japoński producent, który dołączył do sportu w 2015 roku wraz z McLarenem, a od ubiegłego sezonu napędza samochody Red Bull Racing, z którym odnosił już zwycięstwa, ogłosił niedawno zakończenie swojego programu Formuły 1 wraz z końcem przyszłego roku. W związku z tym Red Bull oraz siostrzana stajnia AlphaTauri musi szybko znaleźć innego dostawcę, bądź też przejąć dział silnikowy Hondy.

Honda zapowiedziała, że poprzez tę decyzję chce skupić się na opracowaniu rozwiązań dążących do zrównoważonego rozwoju, licząc na osiągnięcie neutralności węglowej do 2050 roku. Brawn zdaje sobie sprawę z tego, że przy obecnych przepisach nie ma co liczyć na dołączenie do stawki nowego producenta, jednak ma nadzieję na to, że kolejna iteracja przepisów pozwoli na powrót Hondy.

„Szkoda, że Honda opuszcza Formułę 1 pod koniec 2021 roku. To już czwarty raz w mojej karierze wyścigowej, kiedy odchodzą i wracają. Kiedy jednak ich sytuacja zmieni się i gdy F1 wyewoluuje, jestem optymistą co do tego, że będziemy mogli ponownie ich zaangażować, ponieważ Honda zawsze była ważna, a także była mile widzianym członkiem społeczności F1 w przeszłości i miejmy nadzieję – również w przyszłości.

Kształt przepisów na sezon 2026 wraz z biegiem czasu będą coraz bardziej klarowne, chociaż wiele zależy od tego, w którą stronę skieruje się branża motoryzacyjna. Brawn jest pewien, że obrana droga przez F1 przypadnie do gustu producentom, a także podkreślił, że chętnie zaprosi Hondę do rozmów w sprawie ustalania regulacji.

„Wszystkie firmy motoryzacyjne stoją obecnie przed ogromnymi wyzwaniami. My jako F1 musimy na to odpowiedzieć i upewnić się, że F1 sprosta tym zadaniom, pozostanie aktualna oraz stanie się bardziej istotna, aby zapewnić partnerom motoryzacyjnym realne wyzwania w F1, które mogą zapewnić wsparcie w realizacji ich celów poza F1”.

„Mam nadzieję, że nowe przepisy dotyczące jednostek napędowych, które zostaną wprowadzone nie później niż w 2026 roku, zachęcą ich do ponownego powrotu. Będziemy również zapraszać ich, aby stali się częścią nowych grup roboczych FIA, które będą rekomendować, jaki zostanie przyjęty rodzaj jednostki napędowej w przyszłości. Byli świetnymi partnerami w F1 i nie mogę doczekać się współpracy z nimi w przyszłości”.

Źródło: formula1.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league