Renault potwierdza problemy po stronie chłodzenia

Szef zespołu Renault Cyril Abiteboul, potwierdził, że odpadnięcie Estebana Ocona z wyścigu o Grand Prix Styrii było spowodowane tym samym problemem, co w przypadku Daniela Ricciardo podczas pierwszego wyścigu sezonu 2020 F1 na torze Red Bull Ring.

W trakcie wyścigu o Grand Prix Austrii, Daniel Ricciardo wycofał się z rywalizacji już na 17 okrążeniu. Niewiele większy dystans tydzień później pokonał Esteban Ocon, który swój wyścig zakończył na 25 okrążeniu.

Renault miało nadzieję na dobry wynik młodego Francuza, który startował do wyścigu z bardzo dobrej piątej pozycji, wywalczonej w ciężkich, deszczowych warunkach. „Po takim weekendzie jest wiele emocji” - powiedziała Abiteboul. „Mieliśmy sporo pozytywnych emocji po kwalifikacjach, gdzie oba samochody dotarły do Q3, a w szczególności za sprawą Estebana, który zaprezentował bardzo mocne tempo w ekstremalnych warunkach. To pokazało jego wybitne umiejętności i to podczas drugiej sesji kwalifikacyjnej w naszym zespole”.

Niestety niedzielny wyścig o Grand Prix Styrii obnażył problemy Renault po stronie niezawodności: Emocje były o wiele bardziej bolesne po kolejnym odpadnięciu jednego z naszych samochodów, spowodowanym dokładnie tym samym problemem, co w zeszły weekend”.

Awaria samochodu Ricciardo zmusiła Renault do wysłania partii radiatorów z powrotem do fabryki w Enstone, w celu przeprowadzenia dokładnej analizy między dwoma wyścigami. Abiteboul podkreślił, że słaba niezawodność Renault na początku opóźnionego sesonu 2020 jest po prostu „nie do przyjęcia”.

„Włożyliśmy wiele wysiłku w zbadanie części w Enstone i odesłanie ich z powrotem na tor, ale najwyraźniej coś nam umknęło” - wyjaśnił. „Ten niski poziom niezawodności jest oczywiście nie do przyjęcia na tak ciasnym polu. Wyścig pokazał również, że potrzebujemy nieco większego tempa w stosunku do naszych bezpośrednich konkurentów. Daniel miał dobry wyścig i dobrze się bronił przez długi czas”.

„Ogólnie rzecz biorąc, przeważa uczucie rozczarowania, jednak nie powinniśmy powstrzymywać się od faktu, że znacznie poprawiliśmy się na tym torze w porównaniu do poprzednich lat. Samochód zrobił ogromny krok na przód, ale inne zespoły też to zrobiły. Teraz do końca sezonu musimy podjąć rękawice”.

Źródło: crash.net

 

 

 

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league