Brawn: Przed Ferrari długa droga

Dyrektor zarządzający Formuły 1 Ross Brawn, przyznał po wyścigu o Grand Prix Styrii, że obecna forma Ferrari pozostawia wiele do życzenia. Brytyjczyk podkreślił także, że kolizja, do której doszło między kierowcami zespołu z Maranello, pozbawiła włoską ekipę możliwości przeanalizowania danych, dotyczących poprawek w samochodzie.

Brawn, który niegdyś był współautorem sukcesów Ferrari na początku XXI wieku powiedział, że cały trud włożony przez inżynierów, aby przygotować poprawki na drugi weekend w Austrii, został zaprzepaszczony na pierwszym okrążeniu niedzielnej rywalizacji toru Red Bull Ringu. „Grand Prix Styrii to kolejny rewelacyjny spektakl wyścigowy z walką na torze, ale dla Ferrari był to weekend wyścigowy, w którym ich kierowcy popełnili główny grzech, zderzając się ze sobą i wykluczając oba samochody z wyścigu na pierwszych okrążeniach” – powiedział Brawn.

„Jako szef zespołu nigdy nie chcesz, aby dochodziło do takich sytuacji. To jeszcze bardziej zaszkodzi Ferrari, ponieważ ciężko pracowali, aby przyśpieszyć wprowadzenie nowego pakietu aerodynamicznego w Austrii na tydzień przed planowanym harmonogramem. Kolizja między Sebastianem Vettelem, a Charlesem Leclerkiem pozbawiła zespół szansy na przeanalizowanie nowego pakietu”.

Brytyjczyk docenił jednak to, że Charles Leclerc w pierwszym kontakcie z mediami wziął całą winę na siebie za spowodowanie kolizji: „To dobrze, że Charles wziął całą winę na siebie za wypadek, ale to nie pomaga. To sport i takie rzeczy mogą się zdarzyć, ale wygląda na to, że teraz inżynierowie w fabryce będą mieć jeszcze więcej pracy”.

Brawn zauważa też, że środowisko Ferrari jest trudne do pracy przez to, że presja, jaka ciąży na tym zespole jest nieporównywalnie większa od innych ekip: „Jednym z największych problemów Ferrari jest to, że ze wszystkich zespołów na starcie znajdują się pod ścisłą obserwacją mediów, szczególnie tych we Włoszech. Wiem z własnego doświadczenia, że ​​presja medialna we Włoszech może być niezwykle intensywna i musisz się upewnić, że nie dotrze ona do twoich ludzi”.

Aby zespół wrócił na właściwe tory Brawn zaznacza, że główną rolę musi odegrać teraz kierownictwo zespołu, aby uporządkować pracę: „Kierownictwo musi sobie z tym poradzić i upewnić się, że pracownicy zachowują wiarę i koncentrują się na tym, co należy robić. Nie zrobią tego z dnia na dzień, a przed nimi długa droga. Muszą dowiedzieć się gdzie istnieje podstawowy problem z samochodem. Muszą zrobić to szybko, ponieważ mają ewidentny problem z tempem”.

Źródło: f1.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league