Starszy inżynier wyścigowy zespołu Williams Dave Robson jest optymistycznie nastawiony wobec śródsezonowych testów na torze w Barcelonie, które odbędą się w tygodniu po Grand Prix Hiszpanii Formuły 1.

„Problemy podczas zimowych testów sprawiły, że względem innych ekip w mniejszym stopniu poznaliśmy nasz samochód” – powiedział. „Nadrobimy tę stratę i już daleko zaszliśmy pod tym względem. Teraz musimy rozwijać samochód najlepiej jak potrafimy”.

„Powoli czynimy samochód coraz szybszym a także dążymy do rozwiązania bardziej fundamentalnych problemów. Mamy, mam nadzieję, interesujący program testów na przyszły tydzień, gdzie zaczniemy lepiej rozumieć najistotniejsze tematy. Dział aerodynamiczny pracuje nad samochodem i dbają o to, by zebrać potrzebne dane podczas testów i mieć większe szanse na to, że wprowadzone części przyniosą pożądany efekt. W naszej sytuacji, gdzie jesteśmy nieco dalej z tyłu, chcąc wyprodukować nowy pakiet poprawek musimy mieć pewność, że będzie stanowić wystarczająco duży krok do przodu”.

Zapytany o trwający weekend wyścigowy, odparł: „Robimy postępy, podobnie jak w większości wyścigów, nawet jeśli z zewnątrz może tego tak nie widać. Kwalifikacje George’a były bardzo dobre i wygląda na to, że zmniejszyliśmy naszą stratę bardziej niż się tego spodziewaliśmy. Wydaje mi się, że trudności Roberta biorą się z nieznalezienia właściwych ustawień i jak sądzę, wszystko sprowadza się do opon i tego, jak są wrażliwości na parametry pracy”.

Robson odniósł się również do faktu, że pomiędzy kierowcami zamienione zostały nadwozia: „Nasze trzy nadwozia są identyczne, a ich rotacja jest pokierowana wyłącznie względami logistycznymi i tym, który samochód jest kiedy budowany, czy są potrzebne jakieś naprawy albo ponowne malowanie. Jeśli wszystko pójdzie z planem, to naprawione podwozie George’a z Baku wróci do użytku podczas przyszłotygodniowych testów i będzie korzystać z niego w Monako”.

Podczas testów w Barcelonie jeździć będzie Nicholas Latifi, który powróci jeszcze w tym sezonie za kierownicę Williamsa: „Nicholas będzie jeździć samochodem Roberta podczas sesji treningowej w Kanadzie, a potem w aucie George’a we Francji”.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race