Dyrektor sportowy Pirelli Mario Isola, stwierdził, że ciągłe wprowadzanie zmian w oponach nie wystarczy, aby podnieść atrakcyjność wyścigów w Formule 1.

Isola wyjaśnił, dlaczego oficjalny dostawca opon dla F1, wycofał się z pomysłu tworzenia bardziej miękkich mieszanek opon, aby w ten sposób ożywić wyścigi poprzez zachęcanie zespołów do ​​stosowania bardziej agresywnej strategii: „Jeśli mówimy o wyścigach z zeszłego roku, wiemy, że większość z nich to były wyścigi na jeden postój " - powiedział Isola. „Zespoły mają inne podejście, starają się zarządzać tempem podczas wyścigu, zamiast skłaniać się ku większej liczbie pit stopów. Wtedy jednak spadają w dół stawki i muszą wyprzedzać ponownie, a to trudniejsze, więc tak nie robią”.

„Po rozmowach z kierowcami, stwierdziliśmy, że jeśli będziemy mieli, coraz bardziej miękkie mieszanki, a w rezultacie oni i tak będą zarządzać swoim tempem, to jest to bezużyteczne i musimy znaleźć inny sposób”.

Ze znaczących zmian na nowy sezon, zostało wprowadzone mniej rozwinięte przednie skrzydło, które powinno pomóc w bliższej jeździe za samochodem z przodu oraz większe zbiorniki paliwa, które powinny dać kierowcom okazję do bardziej agresywnej jazdy. Isola uważa, że potrzebne są bardziej wytrzymałe opony, aby kierowcy mogli wykorzystać potencjał swoich samochodów na dłuższym dystansie wyścigu. „W sezonie 2019 lepiej będzie wybrać mieszanki o twardszej charakterystyce niż robiono to w 2018 roku, w ten sposób kierowcy będą w stanie jechać na jeden postój, ale przy tym będą mogli bardziej naciskać”.

„W tym roku mamy także o pięć kilogramów więcej paliwa, oznacza to, że w niektórych wyścigach, przy których musiałeś oszczędzać paliwo, teraz będzie można jechać szybciej, przez co zupełnie zmieni się tempo wyścigowe. Kiedy mówimy o Formule 1, musimy myśleć o wszystkich czynnikach, nie możemy po prostu wziąć opon i rozważać tylko nad nimi, to błąd. Musimy przeanalizować cały pakiet i porozmawiać z FIA, FOM, zespołami i kierowcami, dopiero wtedy możemy spróbować znaleźć rozwiązanie. Jeśli pracujemy sami nad oponami, jest to niewłaściwe podejście".

Źródło: racefans.net

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Małgorzata Czerwińska
Olga Białczak
Agata Kurek

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race 4kolka