Ferrari bez ulepszeń w dalszej części weekendu

Zespół Scuderia Ferrari zdecydował się nie korzystać z najnowszego pakietu aerodynamicznego w dalszej części weekendu Grand Prix Formuły 1 w Meksyku, ze względu na to, że nie przyniósł on oczekiwanych efektów podczas piątkowych treningów.

Sebastian Vettel i Kimi Räikkönen przeprowadzili różne programy testów podczas dwóch piątkowych sesji treningowych, podczas których Vettel stwierdził, że „w dalszej części weekendu trzymają się starego pakietu aero”.

W zeszłym tygodniu niemiecki kierowca miał podobne odczucia podczas Grand Prix USA, co finalnie poskutkowało usunięciem ulepszeń, nad którymi zespół pracował „trzy lub cztery miesiące”. Vettel zakończył drugą sesję treningową za kierowcami Red Bulla oraz niezwykle konkurencyjnymi samochodami Renault.

Reprezentujący francuskiego producenta Carlos Sainz Jr uważa, że Ferrari nie pokazało jeszcze ze swojego potencjału na pojedynczym okrążeniu, zaznaczył przy tym jednak, że zespół z Enstone musi jeszcze dokonać poprawy: „Uważam, że nie jest tak źle na dłuższych przejazdach, ale musimy bardziej powalczyć na jednym okrążeniu, żeby znaleźć balans i wycisnąć wszystko z opon”.

Jak można było się spodziewać, cała stawka zmaga się z ustawieniami, ze względu na położeniem toru, który umiejscowiony jest najwyżej w całym kalendarzu – ponad 2200 m n.p.m.: „Problem polega głównie na tym, że nie mamy aż tak dużej przyczepności i siły docisku, ponieważ powietrze jest tak rzadkie, że praktycznie nie ma możliwości doprowadzenia opon do właściwego zakresu ich pracy. W związku tym, można zaobserwować duże różnice w czasach”.

Hiszpan sugeruje, że zespół powinien skupić się na zmuszeniu hipermiękkich opon do optymalnej pracy, aby okrążenia kwalifikacyjne pomogły im w dobrym ustawieniu się do niedzielnego wyścigu: „Myślę, że to będzie główne zadanie, które należy wykonać na jutro, masz tylko jedno okrążenie w kwalifikacjach. Sądzę, że dzięki hipermiękkim oponom powinno być łatwiej, jednak nadal trudno będzie zachować równowagę od początku do końca okrążenia”.

Źródło: racefans.net

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze