Red Bull chce zakazania trybów kwalifikacyjnych silnika

Zespół Formuły 1 Red Bulla domaga się zmiany przepisów, która zdelegalizowałaby możliwość zmiany parametrów pracy silnika i wykrzesania w ten sposób dodatkowej mocy przez ograniczony czas.

Spekuluje się, że spośród obecnych dostawców układów napędowych, tylko Renault nie jest w stanie zwiększyć osiągów swojej jednostki poprzez tryb kwalifikacyjny, z kolei największą różnicę zapewnia on w przypadku układu napędowego Mercedesa.

W teorii taki tryb polega na wykorzystaniu nieco mniej bogatej mieszanki paliwowej (bliżej granicy detonacji silnika), pełne otwarcie zaworów upustowych spalin oraz pełne obciążenie akumulatora. W przeszłości sugerowano również dodawanie oleju do mieszanki paliwowej, lecz taka możliwość została ograniczona poprzez tegoroczny regulamin.

Mając na uwadze, że samochody Mercedesa wywalczyły pole position w 70 z 80 przypadków, od kiedy obecne jednostki hybrydowe zostały wprowadzone w 2014 roku, szef Red Bull Racing Christian Horner chce wyrównania szans poprzez zakazanie dodatkowych trybów pracy silnika.

„Można by narzucić wykorzystanie tego samego trybu silnika przez cały weekend” – powiedział. „Powinno to zostać rozważone – skoro od chwili wyjazdu na tor podczas kwalifikacji obowiązuje park zamknięty, może tryb pracy silnika powinien być jego częścią. Decyzja należy do FIA”.

Szef programu Renault Cyril Abiteboul zgodził się z założeniem zakazania trybów kwalifikacyjnych, lecz ze względu na trudności w egzekwowaniu takiego ograniczenia radzi ponownie skupić się na kwestii konsumpcji oleju: „Obecnie limit zużycia oleju wynosi 0,6 litra, kiedy nasz silnik zużywa go mniej niż 0,1 litra. Skoro możliwe jest wykonanie takiego silnika, nie wiem czemu nie powinno się zawęzić tej luki – to dla mnie oczywiste rozwiązanie, jeśli chcemy upewnić się, że wszyscy działają w zgodzie z duchem przepisów”.

Pomimo argumentów ze strony części konkurentów, FIA nie zamierza podejmować żadnych kroków w tej sprawie i uważa, że obecne ograniczenia w konsumpcji oleju będą spełniać swoje zadanie.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze