Toto Wolff uważa, że najnowszy produkt dostawcy ogumienia Pirelli, czyli opony hipermiękkie, nadawać się będą jedynie na okrążenie kwalifikacyjne.

Zespół Pirelli wprowadził do nadchodzącego sezonu Formuły 1 dwie nowe, a zarazem skrajne mieszanki ogumienia – supertwardą oraz hipermiękką. Teoretycznie teamy będą mogły wybierać spośród siedmiu mieszanek (Pirelli ogranicza wybór na każdy weekend wyścigowy), ale w praktyce – według Wolffa – mieszanka hipermiękka będzie używana jedynie podczas sobotniej rywalizacji.

Podczas testów w Barcelonie zespoły miały okazję jechać na najbardziej miękkich oponach z różowym paskiem, a ich oceny były zgodne – bardzo szybka i bardzo szybko zużywająca się mieszanka. Zawodnicy teamu Mercedes nie chcieli jednak testować tego rodzaju ogumienia, gdyż według zespołu mieszanka ta nadawała się jedynie na jedno okrążenie.

Jeśli opony hipermiękkie rzeczywiście nadawałyby się jedynie na okrążenie kwalifikacyjne, to może to stworzyć problem dla zespołów ze środka stawki. Należy pamiętać o zasadzie, że zawodnicy z Q3 będą musieli wystartować w wyścigu na oponach użytych w Q2, natomiast kierowcy, którzy nie awansują do finałowej rywalizacji i pozostaną na etapie Q2 i Q1 będą mieli wolny wybór, co do ogumienia na wyścig.

Najlepsze zespoły ze stawki będą mogły zaryzykować i skorzystać w Q3 z twardszych mieszanek, ale słabsze ekipy mogą zostać niejako zmuszone do wykorzystania hipermiękkich opon w walce o jak najlepsze pozycje. „Różnice pomiędzy osiągami i zużywaniem się mieszanek są stosunkowo niewielkie. Pomiędzy pośrednimi a miękkimi, miękkimi a supermiękkimi, supermiękkimi a ultramiękkimi da się zauważyć niewielkie różnice, 0,1-0,2 s, a czasami wcale. Szczególnie w przypadku Williamsa tych różnić nie ma“ – stwierdził Wolff. „Mieszanka hipermiękka zużywa się jednak o wiele bardziej niż ultramiękka. Na nich chodzi jedynie o przeżycie [okrążenia]” – dodał  Wolff.

Debiut najbardziej miękkiej mieszanki odbędzie się prawdopodobnie dopiero podczas Grand Prix Kanady w czerwcu.

Źródło: formel1.de

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race