Robert Kubica miał początkowo uczestniczyć w porannej sesji ostatniego dnia testów Formuły 1 w Barcelonie. Polak ustąpił jednak miejsca, tłumacząc to chęcią zapewnienia większej ilości czasu kierowcom wyścigowym.

„Stwierdziłem, że nie widzę powodu, aby nie dać więcej czasu kierowcom wyścigowym” – powiedział. „Mam już dobre pojęcie o tym, jak nasz samochód się sprawuje i nad czym należałoby popracować. Pomyślałem więc, że nasi kierowcy mogą bardziej skorzystać na spędzeniu czasu za kierownicą, bo to oni będą się ścigać w Australii”.

„Nasze priorytety się od siebie różnią – [kierowcy wyścigowi] muszą skupiać się na szczegółach, a moim zadaniem jest mieć szersze pojęcie o tym, co można poprawić w samochodzie. Wykorzystaliśmy nasz czas tutaj najlepiej jak się dało i otrzymaliśmy wiele odpowiedzi – niektóre lepsze od innych, jak to zawsze przy nowym modelu. Wciąż jest za wcześnie, aby ocenić gdzie jesteśmy. Pierwszy wyścig zbliża się jednak nieubłaganie i podczas kwalifikacji wszystko będzie widoczne czarno na białym. O cele zespołu trzeba by zapytać kogoś innego, bo ja się nie ścigam”.

Zapytany o swoją współpracę z zespołem, dodał: „Myślę, że jest w porządku. Staram się wykonywać swoją część najlepiej jak umiem. To skomplikowany proces – jestem w nowym zespole, mamy nowych kierowców i mierzymy się z najlepszymi. Wszyscy ciężko pracują – nie od dzisiaj wiemy, że ten sport jest bardzo wymagający – musimy wykorzystać cały nasz potencjał i zatroszczyć się o wszystkie detale”.

„Nie jestem przyzwyczajony do tego, aby przyglądać się testom z boku. Dostrzegam naprawdę sporo – czy to patrząc w dane czy przyglądając się przejazdom nie tylko naszym, ale i innych ekip – ale zachowam to dla siebie”.

Polak wypowiedział się również na temat tego, że uzyskał najlepszy rezultat spośród trójki kierowców Williamsa: „Nie obchodzą mnie czasy okrążeń, bo te mogą bardzo łatwo się zmienić. Dużo bardziej skupiam się na moim wyczuciu samochodu i mogę być z siebie zadowolony – pomimo tego, że wsiadłem do auta po tygodniu przerwy, miałem dobre pojęcie o tym, co się dzieje. Aby to zrobić, muszę wycisnąć większość z samochodu, ale jednocześnie nie mogę pozwolić sobie na coś głupiego, co mogłoby utrudnić nam testy”.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race