Po frustrującym Grand Prix Brazylii, gdzie Fernando Alonso ewidentnie tracił na prostych, Hiszpan zdecydował się ostrzec ekipę Toro Rosso, która w przyszłym roku będzie korzystać z jednostek Hondy.

Dwukrotny mistrz świata spędził większość wyścigu na podążaniu za Felipe Massą. Choć jego McLaren pozwalał na uzyskiwanie nieznacznie lepszych czasów okrążeń, strata prędkości maksymalnej uniemożliwiała wyprzedzenie Brazylijczyka. Jak uważa Alonso, najszybsze auta były od niego szybsze o nawet 50 km/h, w przypadku korzystania z systemu DRS.

W związku z tym, Alonso poczuł potrzebę ostrzeżenia zespołu Toro Rosso o tym, co ich czeka wraz z rozpoczęciem współpracy z Hondą na początku przyszłego roku.

„Brak mocy był po prostu niesamowity” – stwierdził. „W Meksyku było tak samo. Przez większość czasu byłem bardzo blisko Felipe na wyjściu z zakrętów, ale odjeżdżał ode mnie pomimo użycia DRS-u. Ten brak mocy może być niepokojący dla Toro Rosso i szkoda, że nadal nie został on rozwiązany. Pomimo wykorzystania całej energii elektrycznej i systemu DRS, wszyscy nadal są od nas szybsi na prostych”.

„Wczoraj [nasza strata wynosiła] 25 km/h. Dziś, gdy ktoś korzystał z DRS-u, musiał mieć nad nami 40-50 km/h przewagi. To niesamowite, że ukończyliśmy wyścig przed niektórymi z tych rywali. Brak prędkości jest alarmujący. Został nam tylko jeden wyścig tego trudnego roku i miejmy nadzieję, ostatni z takimi problemami”.

McLaren będzie w przyszłym sezonie korzystać z jednostek napędowych Renault, które nie są jednak najmocniejszymi w stawce. Jak twierdził szef Red Bulla Christian Horner, brakuje im około 30 KM do zrównania się z Ferrari i Mercedesem. Dodatkowo, francuski producent nakazał zmianę parametrów pracy turbosprężarki na czas weekendu w Brazylii, aby zmniejszyć ryzyko awarii, które prześladowały Renault podczas wcześniejszych amerykańskich rund.

„Zobaczymy. Renault jest najlepszym producentem silników na przestrzeni ostatnich 15-20 lat, więc nie powinniśmy mieć powodów do obaw”.

Pomimo deficytu mocy, Alonso ukończył zmagania na Interlagos na ósmej pozycji.

Źródło: motorsport.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race