Firma Pirelli potwierdziła, że na przyszły rok planuje wprowadzić opony o bardziej miękkiej charakterystyce z powodu małego zainteresowania tegorocznymi twardszymi mieszankami.

W piątek przed Grand Prix Hiszpanii kierowcy podczas regularnego spotkania z FIA mieli okazję do wyrażenia swojej opinii na temat obecnych opon przy udziale menadżera wyścigowego Pirelli – Mario Isoli. Oprócz dyskusji na temat rezygnacji z twardej mieszanki na tegoroczne wyścigi, rozmawiano również o sezonie 2018.

Isola powiedział, że dialog z zawodnikami był pozytywny, zaś Pirelli jest świadome tego, że przy opracowywaniu opon było zbyt zachowawcze z powodu niepewności dotyczących właściwości jezdnych tegorocznych samochodów po zmianie przepisów technicznych.

„Była to bardzo ciekawa rozmowa, ponieważ spotkałem się z kierowcami, aby dowiedzieć się, co sądzą o nowych produktach i o kierunku obranym przez nas na przyszłość. Musze przyznać, że było to bardzo pozytywne spotkanie, podczas którego wymieniliśmy się wieloma pomysłami, nie tylko tymi dotyczących opon. Plusem jest to, większość kierowców była zaangażowana, gdyż zawodnicy zazwyczaj siedzą cicho, jednak czołowi kierowcy omawiali ciekawe idee” – powiedział Isola w rozmowie z Motorsport.com.

Choć jest jeszcze zbyt wcześnie, by ustalić szczegóły dotyczące sezonu 2018, Isola podkreślił, że ważne jest to, iż Pirelli poprawi się w przyszłym roku w wielu obszarach, być może kierując się również bardziej agresywnymi założeniami dotyczących opon, by były one bardziej miękkie.

„Ogólnie rzecz biorąc, każdy ma wrażenie, że [mieszanki] są o jeden stopień zbyt twarde, jednak nie zapominajmy o tym, że tempo rozwoju samochodów będzie ogromne, zatem musimy poczekać przed podjęciem decyzji w sprawie przyszłości. Do 1 września musimy zatwierdzić konstrukcję, a do 1 grudnia – mieszanki, więc teraz pracujemy zarówno nad jednym, jak i drugim. Skupiamy się jednak przede wszystkim na samej konstrukcji [opony], ponieważ jest to pierwsza część, która ulegnie zamrożeniu [rozwojowemu]. Potem zaczniemy opracowywać nowe mieszanki. Ostateczna decyzja zostanie podjęta później, kiedy będziemy mieć informacje z innych torów, na przykład Spa, Suzuka czy Sepang”.

Źródło: motorsport.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race