Poniżej przedstawiamy refleksje zespołu Renault po inauguracyjnym wyścigu o Grand Prix Korei Południowej na ledwo ukończonym torze Yeongam. Organizatorzy i FIA nie tylko musieli zmierzyć się z ewentualnymi problemami wynikającymi z jazdy po niesprawdzonym torze, ale także z fatalną pogodę w niedzielę.

„Do dzisiaj, wszyscy myśleliśmy, że Abu Zabi jest jedynym wyścigiem w kalendarzu, który jest rozgrywany w półmroku, ale zanim wywieszono flagę w szachownicę na torze w Yeongam, było niemal zupełnie ciemno. Rozpoczęliśmy wyścig o godzinie 15:00 czasu lokalnego, ale z opóźnieniami spowodowanymi opadami deszczu, czerwoną flagą i samochodami bezpieczeństwa, potrzebowaliśmy kolejnych trzech godzin, aby ukończyć 55 okrążeń i wreszcie zobaczyć wyniki. Co za chrzest bojowy na torze Korea International Circuit.

Ci fani, którzy nie zważali na pogodę, z pewnością doświadczyli pełnego wydarzeń wyścigu z mnóstwem dramaturgii. W takich dniach utrzymanie samochodu na torze stanowi wyzwanie, a w rezultacie samochód bezpieczeństwa pracował dłużej niż zwykle, aby umożliwić usunięcie uszkodzonych samochodów i odłamków na torze. Nowa asfaltowa nawierzchnia w połączeniu z opadami deszczu, sprawiła, że tor był jak lodowisko, a poziom przyczepności był bardzo niski.

Jeśli chodzi o nasz wyścig, Robert i Witalij mocno walczyli, radząc sobie ze zdradliwymi warunkami na torze. Witalij założył wcześnie opony przejściowe na 20. okrążeniu, co było częścią naszej 'kreatywnej' strategii i tak naprawdę pozwoliło mu walczyć o wyższe pozycje wraz z rozwojem wyścigu. Po starcie z odległego 20. miejsca, awansował na 7. pozycję i wyglądało na to, że zdobędzie kilka punktów, aż do czasu jego wypadku na przedostatnim zakręcie. To był brutalny sposób zakończenia tak mocnego wyścigu, ale te opony były dosyć zużyte, a on mocno naciskał, aby utrzymać pozycję. Na szczęście wyszedł z tego cało, ale był bardzo mocno rozczarowany.

Wyścig Roberta był dosyć spokojny, chociaż ożył na końcowych okrążeniach. Robert powiedział po wyścigu, że wyścig dzielił się na dwie połowy, ponieważ miał problemy z dogrzaniem swoich opon, co oznaczało, że nie miał przyczepności i nie mógł naciskać. Jednak w drugiej połowie wyścigu dobrze zadbał o swoje opony przejściowe i doganiał samochody jadące przed nim na ostatnich okrążeniach. W końcu zdołał wyprzedzić obu kierowców Williamsa i ukończyć wyścig na 5. pozycji, co było wspaniałym wyczynem, biorąc pod uwagę trudne warunki.

Kontynuujemy naszą bitwę z Mercedesem, chociaż zdobycie czwartego miejsca w mistrzostwach jest teraz jeszcze trudniejsze. Ale w F1 nie powinno się nigdy poddawać, dlatego zamierzamy stanąć do walki z nimi w Brazylii i Abu Zabi. Chociaż pokonanie Mercedesa w mistrzostwach może okazać się zbyt trudne, byłoby miło zakończyć sezon przed nimi na torze”.

Źródło: Informacja prasowa

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race