W kwalifikacjach do wyścigu o Grand Prix Meksyku najlepszy okazał się być Lewis Hamilton, lecz plan minimum w kontekście walki o mistrzowski tytuł wykonał Nico Rosberg, wywalczając drugie pole startowe. Drugi rząd przypadł kierowcom Red Bulla, a bardzo wysokie, piąte pole uzyskał Nico Hülkenberg, który pokonał między innymi duet Ferrari. Drugi z kierowców Force India - Sergio Pérez - nie może zaliczyć czasówki do udanych. Meksykanin przed własną publicznością po błędzie na hamowaniu nie był w stanie awansować do Q3. Sprawdźcie, co kierowcy mieli do powiedzenia po sesji kwalifikacyjnej do wyścigu na torze Autódromo Hermanos Rodríguez.
Lewis Hamilton (P1): „Zawsze ciężko jest uzyskać perfekcyjne okrążenie, kiedy ma to znaczenie. Czasami takie trafi się na pierwszej próbie, czasami na drugim kółku, wszystko zależy od stopnia przygotowania opon. Jest to mimo wszystko z pewnością trudne, tak samo jak trudny jest ten tor, który teraz jest lepszy, ma więcej przyczepności. W poprzednim roku ślizgaliśmy się znacznie bardziej, ale tym razem jest to w większym stopniu tor wyścigowy”
.
Nico Rosberg (P2): „Okrążenie Lewisa było genialne, a moje nie – dopiero w końcówce złożyłem przyzwoite kółko w całość, kiedy miało o znaczenie. Jestem z tego rezultatu dosyć zadowolony, ponieważ chciałem zdecydowanie upewnić się, że jestem w pierwszym rzędzie. Choć nie jest to pole position, [ta pozycja] daje mi sporą szansę na jutro. W ten weekend nieco dłużej zajęło znalezienie optymalnego okna pracy dla opon, które z jednej strony miały problem z dogrzaniem się. Było trochę nerwowo, zajęło to nieco czasu, ale ostatecznie się udało”
.
Max Verstappen (P3): „Musimy patrzeć realistycznie, w Q2 kilku kierowców jechało na miękkich oponach. Tak czy inaczej, kwalifikacje były dobre. Mam dobre czucie auta przez cały weekend. Samochód sprawuje się bardzo dobrze, stawał się lepszy i lepszy. Szkoda, że w Q3 nie udało się poskładać dobrego okrążenia, myślę że P2 było możliwe, ale nie jesteśmy daleko z tyłu”.
Daniel Ricciardo (P4): „Nie mam pojęcia, jak udało nam się znaleźć tak blisko pierwszego pola. [Różnica] wyniosła około 0.4 sekundy. Sądzę, że każdy miał problem z prowadzeniem się samochodu. Myślałem, że balans był okropny. Nawet na ostatnim kółku nie wiem, w jaki sposób pojechałem szybciej. W szóstym zakręcie byłem prawie 0.4 sekundy wolniejszy niż na poprzedniej próbie. Poza tym uważam, że czwarte miejsce jest świetnym wynikiem. Kiedy jednak zobaczyłem czas pole position, zdziwiłem się, bo straciłem to w pierwszym sektorze. Warunki były ciężkie. Nie byłem zadowolony z balansu, jednak uzyskanie czwartego pola było wynikiem odrobiny szczęścia”
.
Nico Hülkenberg (P5): „Wraz z upływem czasu, kiedy tor zyskiwał na przyczepności, samochód prowadził się coraz lepiej. Oczywiście nie jest to tor o niskim docisku, ale ze względu na wysokość nad poziomem morza można mówić o niewielkim docisku. Układ toru z pewnością pasował samochodowi, który był w stanie uzyskać odpowiednie tempo. Może też wykonaliśmy dobrą robotę oraz zrozumieliśmy pracę opon, doprowadzając ich do idealnego okna pracy. Moje pierwsze okrążenie w Q3 było wyśmienite, myślę, że nie byłem w stanie uzyskać więcej. To były naprawdę dobre kwalifikacje”
.
Kimi Räikkönen (P6): „Czułem że moje auto jest dzisiaj dużo lepsze. Q1 było naprawdę ok, ale w Q2 miałem trochę problemów z oponami. Miękkie pracowały całkiem dobrze, ale straciłem trochę czasu w ostatnich zakrętach. W Q3 pierwsze okrążenie było dość przyzwoite, ale nie idealne. Na ostatnim przejeździe miałem problemy z mocą. Czułem, że możemy sporo się poprawić, ale nawet nie użyliśmy drugiego kompletu opon. Myślę, że nasza pozycja nie do końca pokazuje miejsce, w którym powinniśmy się znajdować”.
Sebastian Vettel (P7): „Jestem bardzo rozczarowany. Samochód był szybki i Q2 było jak spacerek po parku na miękkich oponach, ale te były dużo lepsze niż supermiękkie. To jasne, że nie wykonaliśmy takiego postępu na supermiękkich jak reszta – kiedy inni poprawiali się o pół sekundy, my staliśmy w miejscu. Dlatego jestem zły. Nasza pozycja na starcie nie oddaje potencjału samochodu. Jesteśmy szybsi od większości i powinniśmy być w drugiej linii lub nawet walczyć o pierwszą”
.
Valtteri Bottas (P8): „To były bardzo dobre kwalifikacje i finiszowaliśmy na należnych nam pozycjach. Szkoda, że nie mogliśmy wejść do Q3 na twardszej mieszance, bo to oznacza start do wyścigu na supermiękkiej. Musimy mieć dobrą strategię, bo różnice żywotności opon są bardzo duże. Musimy wszystko zrobić dobrze i znaleźć się pomiędzy dwoma Force India – możemy ich pokonać”
.
Felipe Massa (P9): „To były bardzo trudne kwalifikacje. Próbowaliśmy wszystkiego, ale nie mogłem dojść do porozumienia z oponami. Moje najlepsze okrążenie miało miejsce dziś rano, a potem ustawiliśmy wszystko na kwalifikacje i nie mogłem pojechać szybciej. Mimo to jesteśmy w czołowej dziesiątce. Wiemy, że wyścig może być trudny, ale musimy się skupić na pokonaniu Force India”
.
Carlos Sainz Jr (P10): „Jestem bardzo zadowolony. Do tego momentu był to trudny weekend i sądziłem, że ciężko będzie wejść do Q3, ale się udało. Drugi raz w ciągu tygodnia jesteśmy na dziesiątej pozycji. To ogromne osiągnięcie dla mnie i zespołu. Czuję się pewnie w samochodzie i myślę, że to przyczynia się do naszych dobrych wyników – mogę od początku weekendu pracować nad tempem i to właśnie nam się udaje w ostatnich wyścigach”
.
Fernando Alonso (P11): „Zajęcie jedenastego miejsca nie jest niczym przyjemnym, ale w tej sytuacji to najlepsza pozycja do rozpoczęcia wyścigu, po czystej stronie toru. Kilka wyścigów temu walczyliśmy o 7 i 8 miejsce, a teraz o 9-10, dlatego zajęcie 11 pozycji jest najlepszą opcją, bo możemy wybrać opony. Potrzebowaliśmy trochę szczęścia i chirurgicznej precyzji, by tak zakończyć kwalifikacje. Myślę, że zacznę wyścig na miękkich oponach, supermiękkie bardzo szybko ulegały degradacji w treningach, więc byłoby ryzykownie założyć je do samochódu”.
Sergio Pérez (P12): „Poczyniliśmy pozytywne kroki w rozwoju auta. Na początku nie czułem się w nim pewnie, jednak w kwalifikacjach było już w porządku. Moje tempo było bardzo dobre i na oponach miękkich wykręciłem solidne okrążenie. Niestety popełniłem błąd w pierwszym zakręcie, jadąc na oponach supermiękkich. Zblokowałem koła, a to oznaczało że nie wejdę do Q3. To był mój własny błąd, za co chciałbym przeprosić, szczególnie moich fanów. Mam nadzieję, że w niedzielę dostarczę im trochę radości”.
Kevin Magnussen (P14): „Jestem dosyć zadowolony z kwalifikacji. FP3 było dla nas trudną sesją, samochód prowadził się bardzo dziwnie, a opony nie pracowały – myślę, że powodem tego stanu rzeczy były niskie temperatury. W kwalifikacjach było już lepiej i nie sądzę, że mogłem zrobić jeszcze więcej dzisiaj. Nawet gdybym pojechał perfekcyjne okrążenie, to uważam, że trzynaste pole było prawdopodobnie poza zasięgiem”
.
Marcus Ericsson (P15): „Były to dla nas kolejne porządne kwalifikacje. Pokazaliśmy, że zmierzamy w dobrym kierunku i to się opłaciło. Wszyscy możemy być zadowoleni z dzisiejszego występu. Wiedzieliśmy, że awans do Q2 może nie być najłatwiejszym zadaniem, ponieważ czasy okrążeń były bardzo blisko siebie. Fajne było jednak to, że byłem w stanie uzyskać dobre okrążenie w Q1 i przejść do Q2. P15 jest dobrą pozycją startową i czuję się pewnie co do tego, że możemy jutro kontynuować naszą batalię o punkty”
.
Pascal Wehrlein (P16): „Jestem bardzo zadowolony. Potrzebowaliśmy tego – to mój czwarty występ w Q2 w tym roku i właśnie tutaj chcę być. Wszyscy wykonali wspaniałą robotę przez cały weekend i poprawialiśmy samochód z każdą sesją, a na torze jechałem całym sercem”
.
Esteban Gutiérrez (P17): „To był dla nas wymagający weekend. Wiedzieliśmy, że kwalifikacje nie będą łatwe i naprawdę dałem z siebie wszystko. Jechałem ponad limitem, by dać jak najlepszy występ zespołowi i fanów. Musiałem być agresywny i wiedziałem, że to może nie wystarczyć. Czasem się udaje, a czasem nie, ale na pewno próbowałem. Nie byłem zadowolony po wyjściu z samochodu, ale fani mnie wspierali i to wspaniałe uczucie mieć ich wsparcie. Mają ogromny wpływ na moją motywację i pragnę im podziękować”
.
Daniił Kwiat (P18): „Wielka szkoda… Nagle straciłem moc z powodu problemów elektrycznych na pierwszym okrążeniu w Q1 i moje kwalifikacje miały przedwczesny koniec. Do tego czasu czułem się dobrze w samochodzie, pomimo zmian toru, i jestem pewien, że bez problemu bylibyśmy w Q2”
.
Felipe Nasr (P19): „Kwalifikacje nie były tak dobre, jak się spodziewałem. Przed FP3 wybraliśmy identyczne ustawienia, co w drugim samochodzie, jednak wynik tego był zupełnie inny. Ogólnie rzecz biorąc cierpiałem z powodu braku przyczepności w wielu zakrętach. Przynajmniej drugi pojazd wydaje się dobrze spisywać, więc mamy pewien punkt odniesienia. Jutro skupię się na wyścigu i jestem pewien, że możemy zyskać kilka pozycji dzięki dobremu tempu na długich przejazdach”
.
Esteban Ocon (P20): „To nie był dla mnie dobry dzień. Samochód nie prowadził się jak trzeba i nie czułem się w nim komfortowo. Mam drugą najlepszą prędkość maksymalną, a to oznacza że wyciągam maksimum z samochodu, ale nie działa on na dystansie okrążenia. Wciąż możemy się poprawić, nawet nieznacznie zmieniając ustawienia, więc muszę pozostać optymistą”
.
Romain Grosjean (P21): „Będę startować ostatni, to mi się chyba jeszcze nie przydarzyło. To moje najgorsze kwalifikacje w karierze i musimy zrozumieć, dlaczego tak było, co ewidentnie coś jest nie tak. Samochód jest beznadziejny i nie wiem dlaczego – w pierwszym treningu było dobrze, dzisiaj rano też, ale potem było gorzej. Nie wystarczy czynić cuda w niedzielę, trzeba dojść do istoty problemu, bo ostatnie pole startowe jest dla nas nie do zaakceptowania”
.
Jolyon Palmer (NSK): „Niestety musiałem przesiedzieć kwalifikacje w garażu, co było frustrujące, ponieważ w FP3 sprawy wyglądały dobrze i byłem zadowolony z samochodu. Wtedy w ostatnim zakręcie wyjechałem jednak szeroko i najechałem na krawężnik w trzecim treningu. Poczułem uderzenie, choć według mnie nie było to coś mocnego, więc byłem mocno zaskoczony, gdy okazało się, że doszło do pęknięcia podwozia. Q2 na pewno było dziś do zdobycia. Mamy zamiar jutro iść na całość, by spróbować zdobyć punkty”
.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.