Horner: Ograniczenia w komunikacji to jakieś nieporozumienie

Szef Red Bulla Christian Horner powiedział, że ograniczenia w komunikacji radiowej w F1 to nieporozumienie i na pewno nie są wynikiem działania zdrowego rozsądku.

Zdaniem sędziów Mercedes dopuścił się złamania Artykułu 27.1 Regulaminu Sportowego, który mówi, że kierowca musi prowadzić samochód „sam i bez pomocy z zewnątrz” po tym, jak wydał instrukcje Rosbergowi, w samochodzie którego doszło do problemów ze skrzynią biegów w końcówce wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii. Mistrzowski team początkowo zamierzał odwołać się od kary, ale ostatecznie wycofał się z takiego ruchu.

Choć dzięki karze Rosberga na drugie miejsce przesunął się Max Verstappen, Horner podzielił zdanie wielu, mówiąc, że przepis ten nie ma sensu.

„Te przepisy są bezużyteczne. Nie ma to zbyt wiele sensu, ale zasady to zasady” – stwierdził Horner.

Rosberg został ukarany doliczeniem dziesięciu sekund do końcowego rezultatu wyścigu, ponieważ sędziowie stwierdzili, że Mercedes w swoich zamiarach posunął się zbyt daleko instruując Rosberga o unikaniu wrzucania siódmego biegu, by zapobiec problemowi.

Zanim jednak został wydany werdykt, szef Red Bulla zainsynuował, że kara czasowa lub reprymenda za tego typu przewinienia będzie oznaczać „uczciwość takich zamiarów dla całej stawki do końca sezonu i będzie podawanych mnóstwo informacji tą drogą, jeśli naruszenie będzie warte doliczeniem pięciu sekund lub reprymendą”.

Horner uważa, że takie instrukcje są istotne ze względu na złożoność obecnych samochodów hybrydowych.

„Samochody są pod względem technicznym bardzo skomplikowanie i można zrozumieć, dlaczego Mercedes chciał przekazać tę informację, by ich kierowca nadal jechał. Powstaje pytanie, czy te przepisy są odpowiednie dla F1”.

Szef Mercedesa uważa, że FIA i zespoły powinni przemyśleć narzucone ograniczenia.

„Przepisy wymagają powtórnej analizy pomiędzy FIA a zespołami, by przejść bardziej do szczegółów na temat tego, co jest dozwolone. Przez brak komunikacji równie dobrze można wyłączyć radio i wyrzucić je z samochodu. Było to częścią jazdy od dawna. To musi być przedyskutowane” – stwierdził Wolff.

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze