Pierwsza sesja treningowa przed Grand Prix Monako dostarczyła sporo emocji, zwłaszcza dla miejscowego bohatera Charlesa Leclerca. Kierowca Ferrari nie tylko rozpoczął weekend od kolizji z Lancem Strollem, ale też zakończył trening na czele tabeli wyników, pokazując, że wciąż jest jednym z głównych faworytów do zwycięstwa na ulicach Monte Carlo.
Do incydentu doszło już po ośmiu minutach od rozpoczęcia sesji. Przy dojeździe do nawrotu Loews Stroll, próbując przepuścić Kimiego Antonellego, zjechał z linii wyścigowej. Wracając na tor, został uderzony w tył przez Leclerca, który nie miał wystarczająco dużo czasu na reakcję. Ferrari Monakijczyka poważnie ucierpiało – zniszczone przednie skrzydło wylądowało częściowo pod podłogą samochodu, a na torze pojawiło się wiele odłamków, co wymusiło przerwanie sesji na sześć minut.
Stroll nie wrócił już na tor z powodu uszkodzeń tylnego zawieszenia i konieczności wymiany skrzyni biegów. Został również wezwany do sędziów sportowych za spowodowanie kolizji.
Mimo uszkodzeń i narzekań Leclerca przez radio na balans auta („Jestem nigdzie”, mówił chwilę przed najlepszym okrążeniem), Ferrari zdołało uporać się z problemami. Monakijczyk wrócił na tor i ustanowił czas 1:11,964, który dał mu pierwsze miejsce w tabeli. Max Verstappen (Red Bull) był drugi, tracąc 0,163 s, a trzeci Lando Norris z McLarena był wolniejszy o 0,326 s.
Z dobrej strony pokazał się Alex Albon (Williams), który uplasował się na czwartym miejscu, z niewielką stratą 0,024 s do Norrisa. Tuż za nim znaleźli się: lider mistrzostw Oscar Piastri (McLaren), George Russell (Mercedes), Carlos Sainz Jr (Williams), Pierre Gasly (Alpine) oraz Lewis Hamilton (Ferrari), który zakończył sesję na dziewiątej pozycji, ze stratą 0,726 s do Leclerca. Czołową dziesiątkę zamknął Fernando Alonso z Astona Martina.
Hamilton również przeżył kilka trudnych chwil. W jednym z momentów, podczas wyprzedzania wolniejszych kierowców na podjeździe po Sainte Devote, musiał wykonać gwałtowny manewr omijający. Chwilę później, wychodząc z kompleksu basenowego, trafił na wysoki krawężnik, który na moment wyrzucił jego bolid w powietrze. Po inspekcji w garażu mógł jednak kontynuować jazdę.
Debiutujący w Monako Franco Colapinto (Alpine), starający się uniknąć błędu z Imoli, gdzie rozbił się w debiutanckim występie, zakończył trening przedostatni, tracąc 1,856 s do Leclerca. Jedynym zawodnikiem z mniejszą liczbą okrążeń był Stroll, który po czterech kółkach zakończył dzień z najgorszym czasem – aż 3,671 s wolniejszym od lidera.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari HP | 1:11,964 | 33 | |||
2 | 1 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | + 0,163 | 30 | |||
3 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 0,326 | 32 | |||
4 | 23 | Alexander Albon | Atlassian Williams Racing | + 0,350 | 33 | |||
5 | 81 | Oscar Piastri | McLaren F1 Team | + 0,378 | 28 | |||
6 | 63 | George Russell | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,518 | 33 | |||
7 | 55 | Carlos Sainz Jr | Atlassian Williams Racing | + 0,570 | 36 | |||
8 | 10 | Pierre Gasly | BWT Alpine F1 Team | + 0,705 | 29 | |||
9 | 44 | Lewis Hamilton | Scuderia Ferrari HP | + 0,726 | 30 | |||
10 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco F1 Team | + 0,763 | 28 | |||
11 | 12 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,801 | 34 | |||
12 | 27 | Nico Hülkenberg | Stake F1 Team Kick Sauber | + 1,015 | 30 | |||
13 | 6 | Isack Hadjar | Visa Cash App Racing Bulls F1 Team | + 1,223 | 35 | |||
14 | 22 | Yuki Tsunoda | Oracle Red Bull Racing | + 1,268 | 32 | |||
15 | 87 | Oliver Bearman | MoneyGram Haas F1 Team | + 1,365 | 34 | |||
16 | 31 | Esteban Ocon | MoneyGram Haas F1 Team | + 1,430 | 31 | |||
17 | 30 | Liam Lawson | Visa Cash App Racing Bulls F1 Team | + 1,465 | 37 | |||
18 | 5 | Gabriel Bortoleto | Stake F1 Team Kick Sauber | + 1,506 | 29 | |||
19 | 43 | Franco Colapinto | BWT Alpine F1 Team | + 1,856 | 32 | |||
20 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco F1 Team | + 3,671 | 4 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.