Oscar Piastri zdobył pierwsze pole position w swojej karierze. Australijczyk ruszy do wyścigu o Grand Prix Chin z pierwszego pola, obok niego ustawi się George Russell. Z trzeciego miejsca ruszy Lando Norris.
Q1:
Prowadzenie w sesji jako pierwszy objął Nico Hülkenberg z zespołu Kick Sauber. Kłopoty na swoim pierwszym przejeździe napotkał Jack Doohan, który obrócił się na torze. Wkrótce po tym na czele klasyfikacji znalazł się Esteban Ocon z Haasa, ale chwilę później jego czas poprawił Pierre Gasly z Alpine.
Lando Norris z McLarena również przez chwilę był liderem, jednak sędziowie dopatrzyli się złamania limitów toru, przez co jego czas został skreślony.
Pierwszym kierowcą, który złamał barierę 1:32, był Lewis Hamilton z Ferrari – zwycięzca sprintu przejechał okrążenie w czasie 1:31,690. Jednak szybko wyprzedził go Oscar Piastri z McLarena, osiągając rezultat 1:31,591. Kolejnym liderem został Max Verstappen, który uzyskał 1:31,424.
Charles Leclerc nie miał udanego początku sesji – najpierw zblokował koło w ósmym zakręcie, a po zmianie opon na nowy komplet miękkiego ogumienia znajdował się dopiero na 14. pozycji przed decydującymi przejazdami.
Na trzy minuty przed końcem czołowa trójka składała się z Verstappena, Piastriego i Antonellego. Holender nie zdecydował się na kolejny przejazd w celu zaoszczędzenia opon. Pod kreską znajdowali się Ocon, Gasly, Sainz, Lawson i Doohan.
Rewelacyjnie pojechał Yuki Tsunoda, osiągając czas 1:31,238, lecz chwilę później Isack Hadjar poprawił jego wynik o 0,179 sekundy. Ostatecznie to jednak Norris wskoczył na pierwsze miejsce, jako pierwszy w sesji łamiąc barierę 1:31 – jego czas to 1:30,983. Z dalszą rywalizacją pożegnali się Gasly, Bearman, Doohan, Bortoleto i Lawson.
Q2:
Jako pierwszy prowadzenie w Q2 objął Esteban Ocon, jednak po chwili na czele znalazł się Kimi Antonelli. Następnie najlepszy czas ustanowił jego zespołowy kolega z Mercedesa, George Russell, który pokonał okrążenie w czasie 1:31,307.
Wtedy do głosu doszli kierowcy McLarena – najpierw Oscar Piastri, a chwilę później Lando Norris, który przejechał okrążenie w czasie 1:30,787. Brytyjczyk pokonał Australijczyka aż o 0,413 sekundy. Po pierwszych przejazdach to właśnie oni zajmowali dwa czołowe miejsca, a trzeci był Max Verstappen, tracąc do Norrisa 0,447 sekundy. Warto zauważyć, że cała trójka korzystała ze świeżych, miękkich opon, podczas gdy kierowcy Ferrari na używanym ogumieniu plasowali się dopiero na siódmej (Hamilton) i dziewiątej (Leclerc) pozycji.
W decydujących minutach Q2 Norris nie wyjechał już na tor. Pod kreską znajdowali się Stroll, Ocon, Hadjar, Alonso i Sainz.
Swój wynik poprawił między innymi Verstappen, który awansował na drugie miejsce, rozdzielając McLareny.
Ostatecznie jedynie Isack Hadjar zdołał uciec ze strefy eliminacji i zakończył sesję na świetnym piątym miejscu, tuż za Yukim Tsunodą. Racing Bulls potwierdziło tym samym swoją dobrą formę.
Do Q3 nie awansowali Ocon, Hülkenberg, Alonso, Stroll i Sainz.
Q3:
W walce o pole position pozostało dziesięciu kierowców, wśród nich reprezentanci McLarena, Racing Bulls, Mercedesa, Ferrari, a także Max Verstappen i Carlos Sainz.
Jako pierwszy mocne okrążenie ustanowił Verstappen, uzyskując czas 1:30,925. Jednak Oscar Piastri szybko poprawił ten wynik o 0,222 sekundy. Bardzo dobrze spisał się także Lewis Hamilton, który stracił do Australijczyka zaledwie 0,002 sekundy.
Chwilę później Lando Norris wcisnął się między Piastriego i Verstappena, tracąc do swojego zespołowego kolegi 0,090 sekundy.
Po pierwszych przejazdach kolejność wyglądała następująco: Piastri, Norris, Verstappen, Hamilton, Russell, Leclerc, Hadjar, Tsunoda, Albon oraz Antonelli, którego czas został skreślony za przekroczenie limitów toru.
Podczas ostatnich przejazdów nie doszło do większych przetasowań. Kierowcy mieli trudności z poprawieniem swoich czasów, prawdopodobnie z powodu silniejszych podmuchów wiatru.
Nie poprawili się między innymi Verstappen i Hamilton, a Norris nawet nie ukończył swojego ostatniego okrążenia. Wyraźny progres zanotował jedynie George Russell, choć nie wystarczyło to, by pokonać Piastriego, który w swoim finałowym przejeździe również się poprawił. Australijczyk przejechał okrążenie w czasie 1:30,641. Ten wynik dał mu pierwsze pole position w karierze, ale także jest to najszybsze okrążenie w historii toru.
Wyścig o Grand Prix Chin rusza w niedzielę o godzinie 08:00 polskiego czasu.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Q1 | Q2 | Q3 | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 81 | Oscar Piastri | McLaren F1 Team | 1:31,591 | 1:31,200 | 1:30,641 | |||
2 | 63 | George Russell | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:31,295 | 1:31,307 | 1:30,723 | |||
3 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | 1:30,983 | 1:30,787 | 1:30,793 | |||
4 | 1 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | 1:31,424 | 1:31,142 | 1:30,817 | |||
5 | 44 | Lewis Hamilton | Scuderia Ferrari HP | 1:31,690 | 1:31,501 | 1:30,927 | |||
6 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari HP | 1:31,579 | 1:31,450 | 1:31,021 | |||
7 | 6 | Isack Hadjar | Visa Cash App Racing Bulls F1 Team | 1:31,162 | 1:31,253 | 1:31,079 | |||
8 | 12 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:31,676 | 1:31,590 | 1:31,103 | |||
9 | 22 | Yuki Tsunoda | Visa Cash App Racing Bulls F1 Team | 1:31,238 | 1:31,260 | 1:31,638 | |||
10 | 23 | Alexander Albon | Atlassian Williams Racing | 1:31,503 | 1:31,595 | 1:31,706 | |||
11 | 31 | Esteban Ocon | MoneyGram Haas F1 Team | 1:31,876 | 1:31,625 | ||||
12 | 27 | Nico Hülkenberg | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:31,921 | 1:31,632 | ||||
13 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:31,719 | 1:31,688 | ||||
14 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:31,923 | 1:31,773 | ||||
15 | 55 | Carlos Sainz Jr | Atlassian Williams Racing | 1:31,628 | 1:31,840 | ||||
16 | 10 | Pierre Gasly | BWT Alpine F1 Team | 1:31,992 | |||||
17 | 87 | Oliver Bearman | MoneyGram Haas F1 Team | 1:32,018 | |||||
18 | 7 | Jack Doohan | BWT Alpine F1 Team | 1:32,092 | |||||
19 | 5 | Gabriel Bortoleto | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:32,141 | |||||
20 | 30 | Liam Lawson | Oracle Red Bull Racing | 1:32,174 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.