Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas w trakcie porannej sesji trzeciego dnia przedsezonowych testów w Bahrajnie. Najwięcej okrążeń przejechał Isack Hadjar.
Trzeci dzień testów rozpoczął się przy słonecznej pogodzie, co mogłoby wydawać się normą w Bahrajnie, jednak wcześniejsze dni były wyjątkowo kapryśne. Do tego stopnia, że bolid Haasa w pewnym momencie miał na sobie opony przejściowe. Choć termometr wskazywał zaledwie 16 stopni Celsjusza w momencie rozpoczęcia sesji, to odczuwalna była znacznie wyższa. Tor był nagrzany do 24 stopni. Z godziny na godzinę trwania porannych testów, robiło się coraz cieplej.
Jeśli chodzi o obsadę porannej sesji przedsezonowych testów, to w ostatniej chwili nastąpiła zmiana. W bolidzie Astona Martina miał zasiąść Lance Stroll, jednak Kanadyjczyk nie czuł się zbyt dobrze, przez co na poranną sesję został zastąpiony przez zespołowego kolegę, Fernando Alonso.
An update on our #F1Testing lineup for today:
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) February 28, 2025
Overnight Lance wasn’t feeling 100%. Fernando will now drive the car this morning and we’ll confirm our lineup for this afternoon in due course. pic.twitter.com/I6LrTgHI8n
Poza Alonso na torze pojawili się także Lando Norris, Charles Leclerc, Andrea Kimi Antonelli, Jack Doohan, Oliver Bearman, Isack Hadjar i Gabriel Bortoleto. Byli jeszcze Max Verstappen i Alexander Albon, którzy poza poranną sesją, będą jeszcze jeździć w popołudniowej.
Ekipa z Milton Keynes w trakcie testów eksperymentowała m.in. z przednimi skrzydłami i pokrywami silnika. To właśnie w tym zespole spodziewano się największych zmian na ostatni dzień przedsezonowych testów.
Na początku sesji niektórzy kierowcy wyjechali z kratownicami. Jednym z nich był Alonso, jednak Hiszpan po wyjeździe z garażu, zatrzymał się w alei serwisowej. Podbiegli do niego mechanicy i wycofali go z powrotem.
A stop-start day for Fernando Alonso so far
— Formula 1 (@F1) February 28, 2025
He's been out on track, stopped in the pit lane, out on track again and now he's back in the garage#F1Testing #F1 pic.twitter.com/6Ze1wPHIGu
W międzyczasie na czele tabeli znalazł się Leclerc z czasem 1:31,583 na oponach C3. Po chwili Monakijczyk poprawił swój czas o 0,269 sekundy.
Po chwili Antonelli przejechał okrążenie w czasie 1:31,189 również na oponach C3 i objął pozycję lidera.
Włoch nie cieszył się prowadzeniem zbyt długo – jeśli w ogóle można tak powiedzieć w trakcie przedsezonowych testach. Ponieważ Leclerc przejechał okrążenie w czasie 1:30,861, Monakijczyk w dalszym ciągu korzystał z opon C3. Co ciekawe pierwszy sektor pojechał na „żółto”, po tym, jak popełnił błąd w zakręcie numer 4.
Chwilę później na kłopoty napotkał Bearman, który stracił część pokrywy silnika. Na torze na krótko pojawiła się żółta flaga, która posłużyła porządkowym do uprzątnięcia toru.
More shots of that Haas engine cover that's been torn off - part of it is on the grass 👀#F1Testing #F1 pic.twitter.com/hxMnnezahe
— Formula 1 (@F1) February 28, 2025
Po upływie godziny porannych testów Leclerc znowu się poprawił, Monakijczyk przejechał okrążenie w czasie 1:30,811.
Następnie nie doszło już do zmian na pozycji lidera. Nie brakowało jednak problemów u różnych kierowców. Spora część z nich miała problemy z przyczepnością, rzucało m.in. bolidem Norrisa (kierowca McLarena ze wszystkich kierowców na torze, najczęściej borykał się z tym problemem), a niektórzy wyjeżdżali za szeroko jak Doohan czy Bearman.
Na 47 minut przed końcem sesji pojawiła się czerwona flaga z nietypowego problemu. Już w tym roku Bahrain International Circuit miał kłopoty z prądem, w zeszłym roku były to studzienki/kanały, a dziś, podczas ostatniego dnia testów pękła szyba z budki startera.
🔴 RED FLAG 🔴
— Formula 1 (@F1) February 28, 2025
Debris on the start/finish straight - looks like a pane of glass from the starter's booth has fallen onto the track #F1Testing #F1 pic.twitter.com/Fi4UOHCAap
Gdy pojawiła się zielona flaga, na tor wyjechali Alonso i Antonelli, ale w tym samym czasie po torze jechał quad. Znowu wywieszono czerwoną flagę, a Hiszpan i Włoch musieli znowu zjechać do alei serwisowej.
Kierowcy niecierpliwie oczekiwali na ostatnie przejazdy, można by rzec, że zrobił nam się mini wyścig, gdy tym razem zielona flaga pojawiła się w odpowiednim momencie, Norris, Antonelli, Alonso i Bearman wyprzedzali Doohana.
🎙️ And it's Doohan who leads into Turn 1, but here comes Lando Norris! #F1Testing #F1 pic.twitter.com/TP5C6i3nsH
— Formula 1 (@F1) February 28, 2025
Ostatnie pięć minut sesji ponownie przeznaczono na testy systemów bezpieczeństwa. Sesja popołudniowa rusza o 13:00.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari HP | 1:30,811 | 66 | |||
2 | 12 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,077 | 61 | |||
3 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 0,132 | 57 | |||
4 | 1 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | + 0,398 | 47 | |||
5 | 7 | Jack Doohan | BWT Alpine F1 Team | + 0,428 | 61 | |||
6 | 23 | Alexander Albon | Atlassian Williams Racing | + 0,633 | 58 | |||
7 | 6 | Isack Hadjar | Visa Cash App Racing Bulls F1 Team | + 0,950 | 73 | |||
8 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco F1 Team | + 1,273 | 49 | |||
9 | 5 | Gabriel Bortoleto | Stake F1 Team Kick Sauber | + 1,336 | 35 | |||
10 | 87 | Oliver Bearman | MoneyGram Haas F1 Team | + 1,550 | 59 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.