Drugi trening przed Grand Prix Meksyku różnił się od pozostałych w sezonie 2024 Formuły 1. Zamiast 60, zaplanowano aż 90 minut jazd po torze, co było związane z testowaniem nowych opon na sezon 2025. Sesja ta została jednak przerwana na dłuższą chwilę z powodu poważnego wypadku George’a Russella z Mercedesa.
Na początku sesji tempo nadawał Lando Norris z McLarena, który korzystał z prototypowych opon C5, uzyskując czas 1:19,895. Później na prowadzenie wysunął się Sergio Pérez z Red Bulla, osiągając 1:19,150, również na oponach prototypowych. Oscar Piastri z McLarena na oponach C4, czyli średnich dostępnych w ten weekend, zdołał poprawić czas Péreza, ale Carlos Sainz Jr z Ferrari szybko przebił wynik Australijczyka, ustanawiając czas 1:18,276, a później poprawił go na 1:17,809.
Wtedy doszło do wypadku Russella, który wyjechał za szeroko na tarkę w ósmym zakręcie, stracił kontrolę nad samochodem i uderzył w barierę. Siła uderzenia przekroczyła 30G, ale Brytyjczyk wyszedł z tego zdarzenia bez poważniejszych obrażeń i udał się na kontrolę do centrum medycznego.
GEORGE RUSSELL IN THE WALL! 😱
— Formula 1 (@F1) October 25, 2024
The Mercedes drops it on the kerb and spins into the barriers at high-speed. Russell is out of the car.
Red flag 🔴#F1 #MexicoGP pic.twitter.com/laAujs98wc
Po wznowieniu jazd Sainz wrócił na tor na jeszcze miększych oponach C5, uzyskując ostateczny najlepszy czas 1:17,699. Za nim w tabeli uplasował się Piastri, tracąc jedynie 0,178 sekundy, a na trzeciej pozycji znalazł się Yuki Tsunoda z RB, wolniejszy o 0,001 sekundy od Piastriego.
Dla Maxa Verstappena, lidera klasyfikacji generalnej, drugi trening zakończył się rozczarowaniem. Holender miał problemy z jednostką napędową i po zaledwie czterech okrążeniach musiał powrócić do garażu, gdzie mechanicy próbowali usunąć usterkę. Niestety, problem okazał się poważniejszy i Verstappen nie powrócił już na tor, kończąc trening na odległym, 19. miejscu.
Kolejnym pechowcem był Alex Albon z Williamsa. Po uszkodzeniach odniesionych w pierwszym treningu jego samochód nie został naprawiony na czas, przez co Taj nie wziął udziału w popołudniowej sesji.
Na koniec sesji czołową dziesiątkę uzupełnili: Charles Leclerc z Ferrari, Norris z McLarena, Kevin Magnussen z Haasa, Lewis Hamilton z Mercedesa-AMG, Valtteri Bottas z Saubera, Sergio Pérez oraz Liam Lawson z RB.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Ferrari | 1:17,699 | 34 | |||
2 | 81 | Oscar Piastri | McLaren F1 Team | + 0,178 | 30 | |||
3 | 22 | Yuki Tsunoda | Visa Cash App RB F1 Team | + 0,179 | 30 | |||
4 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | + 0,188 | 31 | |||
5 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 0,249 | 36 | |||
6 | 20 | Kevin Magnussen | MoneyGram Haas F1 Team | + 0,540 | 34 | |||
7 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,580 | 36 | |||
8 | 77 | Valtteri Bottas | Stake F1 Team Kick Sauber | + 0,652 | 32 | |||
9 | 11 | Sergio Pérez | Oracle Red Bull Racing | + 0,693 | 32 | |||
10 | 30 | Liam Lawson | Visa Cash App RB F1 Team | + 0,861 | 29 | |||
11 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco F1 Team | + 0,880 | 35 | |||
12 | 27 | Nico Hülkenberg | MoneyGram Haas F1 Team | + 0,922 | 34 | |||
13 | 31 | Esteban Ocon | BWT Alpine F1 Team | + 0,957 | 30 | |||
14 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco F1 Team | + 1,191 | 34 | |||
15 | 43 | Franco Colapinto | Williams Racing | + 1,209 | 30 | |||
16 | 10 | Pierre Gasly | BWT Alpine F1 Team | + 1,243 | 30 | |||
17 | 24 | Zhou Guanyu | Stake F1 Team Kick Sauber | + 1,281 | 37 | |||
18 | 63 | George Russell | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 1,342 | 4 | |||
19 | 1 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | 4 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.