Esteban Ocon uzyskał najlepszy czas podczas drugiego treningu przed Grand Prix São Paulo na torze Interlagos. Drugi był Sergio Pérez, a trzeci – George Russell. Całą trójka uzyskała swoje czasy na oponie miękkiej.
Do pracy od razu zabrali się kierowcy Aston Martina oraz Ferrari. Po chwili dołączyli do nich kierowcy Alfy Romeo oraz Logan Sargeant, który podczas drugiego treningu jeździł samochodem Alexa Albona po tym, jak Amerykanin nie przejechał 100 km. podczas weekendu w Meksyku, gdzie zabrało kierowcy Williamsa jednego okrążenia. Jest to o tyle nietypowa sytuacja, ponieważ podczas weekendów sprinterskich ekipy starają się skupić na pracy kierowców etatowych.
The Sarge is getting those laps in 🫡
— Formula 1 (@F1) November 12, 2022
To increase his super licence points, Logan Sargeant needs to complete 100KM (24 laps) during this session 👊#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/CybgGSQrVy
Kierowcy wyjechali na różnych mieszankach: Carlos Sainz Jr. na oponie pośredniej, Charles Leclerc na miękkiej, a Sergio Perez na oponie twardej. Jednak wszyscy czekali na piątkowego bohatera kwalifikacji, Kevina Magnussena, który pojawił się na torze po ośmiu minutach od zapalenia się zielonych świateł. Duńczyk wyjechał na oponie pośredniej, a jego pojawienie się wywołało wrzawę na trybunach.
Po dziesięciu minutach na torze pojawiła się żółta flaga w trzecim sektorze, którą spowodował Nicholas Latifi, którego Williams nie skręcił do zakrętu Juncao i wyjechał poza tor.
¡Latifi bloquea y se va largo en la curva 12!
— SoyMotor.com (@SoyMotor) November 12, 2022
📝https://t.co/hox3ih0Mj1
🟣https://t.co/UsNqEoavgt#F1 #BrazilGP #BrazilianGP 🇧🇷 pic.twitter.com/H1nGOkcEw7
Po dwudziestu minutach od rozpoczęcia sesji w tabeli z wynikami mieliśmy już komplet wyników. Na czele znajdował się George Russell z czasem 1:14,916s ma oponie miękkiej. Drugi, na oponie twardej znajdował się Perez ze stratą 0,570 sek., a trzeci ze stratą 0,720 sek. znajdował się Pierre Gasly. Bardzo dobre tempo prezentował Magnussen, który co rusz był chwalony przez swój zespół.
W czasie kiedy kierowca Haasa pokonywał kolejne kilometry, problemy z miękką mieszanką zaczęły dotykać Leclerca, którego lewa przednia opona zaczęła się powoli rozpadać. Zmiana na czele nastąpiła w połowie drugiego treningu. Na używanym komplecie miękkich opon pierwszy czas uzyskał Esteban Ocon - 1:14,604s. W czasie kiedy Magnussen był szósty, jego partner z zespołu Mick Schumacher był przedostatni, wyprzedzając tylko Nicholasa Latifiego.
Na dwadzieścia pięć minut przed końcem sesji na piętnasty miejscu znajdował się Max Verstappen, który podobnie jak Perez jeździł na oponach twardych. Bardzo dobrym czasem popisał się za to Esteban Ocon, który na oponie miękkiej uzyskał 1:14,604s. Na dziesiąte miejsce awansował Latifi, tracąc do Francuza 1,577s. W międzyczasie na używanej miękkiej oponie wyjechał Perez, tak jak Verstappen. Holender poprawił swój czas i awansował na trzecią pozycję.
Swój rezultat zdołał również poprawić Schumacher. Niemiec awansował na siódme miejsce ze stratą 1,080s. jadąc na oponie miękkiej. Swój cel na dwadzieścia minut przed zakończeniem sesji zrealizował Logan Sargeant, który przejechawszy ponad 100 kilometrów uzyskał punkt do superlicencji i na dziesięć minut przed końcem sesji zakończył swoją pracę na torze.
W porównaniu z normalnymi weekendami Grand Prix drugi trening podczas weekendu sprinterskiego należy brać z przymrużeniem oka ze względu na różne zadania kierowców, którzy pracowali głównie nad ustawieniami na niedzielny wyścig główny.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 31 | Esteban Ocon | BWT Alpine F1 Team | 1:14,604 | 28 | |||
2 | 11 | Sergio Pérez | Oracle Red Bull Racing | + 0,184 | 36 | |||
3 | 63 | George Russell | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,312 | 31 | |||
4 | 14 | Fernando Alonso | BWT Alpine F1 Team | + 0,445 | 29 | |||
5 | 1 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | + 0,494 | 30 | |||
6 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,533 | 33 | |||
7 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri | + 1,032 | 32 | |||
8 | 47 | Mick Schumacher | Haas F1 Team | + 1,080 | 40 | |||
9 | 20 | Kevin Magnussen | Haas F1 Team | + 1,211 | 38 | |||
10 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 1,247 | 25 | |||
11 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Ferrari | + 1,252 | 38 | |||
12 | 22 | Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri | + 1,261 | 32 | |||
13 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | + 1,264 | 37 | |||
14 | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren F1 Team | + 1,390 | 28 | |||
15 | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo F1 Team Orlen | + 1,443 | 34 | |||
16 | 6 | Nicholas Latifi | Williams Racing | + 1,577 | 34 | |||
17 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team | + 1,659 | 43 | |||
18 | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team | + 1,756 | 44 | |||
19 | 24 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo F1 Team Orlen | + 1,864 | 37 | |||
20 | 45 | Logan Sargeant | Williams Racing | + 1,876 | 28 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.