Sergio Pérez okazał się najszybszym kierowcą w jedynym treningu przed kwalifikacjami. Meksykanin minimalnie szybciej przejechał swoje okrążenie, niż Charles Leclerc i Max Verstappen
Dobrą informacją na samym początku pierwszej sesji była z pewnością wiadomość o tym, że Lando Norris weźmie udział w dalszej części weekendu. Młody Brytyjczyk po przyjeździe do Brazylii zmagał się z problemami żołądkowymi i istniało ryzyko, że nie pojawi się w piątek na torze, a jego miejsce zajmie Nyck de Vries. Ostatecznie stan zdrowia Norrisa wrócił do normy i zasiadł w swoim McLarenie.
Na pierwszych i rozpoznawczych przejazdach kierowcy postawili głównie na sprawdzanie mieszanek pośrednich i twardych. Pierwsze problemy na oponach typu C2 miał Max Verstappen, który w zakręcie nr 4 wyjechał szeroko na pobocze, ale już na następnym okrążeniu uniknął tego błędu i wskoczył na czoło tabeli z czasami. Tegoroczny mistrz świata F1 narzekał jednak na swój samochód, który nie skręcał tak, jak chciał, co prawdopodobnie miało wpływ z niedogrzaniem opon.
Spory moment zaliczył Carlos Sainz Jr, który po wyjściu z trzeciego zakrętu napotkał przed sobą Lando Norrisa i musiał ratować się wyjazdem poza tarki. Hiszpan był na tyle poirytowany całą sytuacją, że poinformował zespół, iż on w podobnej sytuacji otrzymał reprymendę za takie zachowanie.
Carlos Sainz kicks up some dirt as he tries to avoid Lando Norris#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/mAdEhVZT9S
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022
Po pierwszym kwadransie w klasyfikacji generalnej pierwszego treningu przewodził Verstappen z czasem 1:13,575. Za nim niespodziewanie znalazł się Bottas ze stratą +0,232 sek, ale na pośrednich oponach, natomiast trzecią pozycję okupował Sergio Pérez z czasem +0,397 sek gorszym od lidera.
Swoje powody do narzekania na innego kierowcę miał również drugi z kierowców Ferrari Charles Leclerc. Monakijczyk skarżył się na Lanca Strolla, który w trzecim sektorze zygzakował przed samochodem z numerem 16, uniemożliwiając mu przygotowanie się do pomiarowego kółka.
— tami. (@Vetteleclerc) November 11, 2022
Na nieco ponad pół godziny przed końcem sesji pierwszym zawodnikiem, który zdecydował się sprawdzić najbardziej miękką mieszankę był Pérez. Meksykanin bez problemu zanotował rekordy we wszystkich sektorach i z czasem 1:11,853 objął prowadzenie. W ślady za kolegą poszedł Verstappen, który również wyjechał na oponach typu C4, ale okazał się minimalnie gorszy. Holender po rekordzie w pierwszym sektorze ostatecznie stracił 0,008 sek do Checo, ale ponownie zakomunikował przez radio problem, iż jego samochód wciąż nie skręca tak, jak powinien.
Szybkie okrążenie przejechał również Charles Leclerc. Co prawda kierowca Ferrari stracił do dwójki liderów nieco ponad pół sekundy, ale dokonał tego na oponach pośrednich. Dobre tempo Ferrari potwierdził również Sainz. Hiszpan pokonujący okrążenie także na oponach C3 wskoczył na trzecią pozycję, tracąc do duetu Red Bulla +0,251 sek. Na tempo kolegi z zespołu chciał odpowiedzieć Leclerc, który poprawi pierwszy sektor, a w drugim zanotował rekord, jednak sporą stratę zanotował w ostatniej części toru i nie poprawił swojego rezultatu.
Mocne tempo na obiekcie Autódromo José Carlos Pace potwierdzał Bottas. Kierowca zespołu Alfy Romeo na kwadrans przed końcem znajdował się na piątej pozycji ze stratą +0,847. Za Finem z kolei klasyfikowani byli Alonso, Albon, Gasly, Guanyu i Magnussen.
How we look with 20 minutes of FP1 to go... (40/60 mins)
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022
Perez
Verstappen
Sainz
Leclerc
Bottas#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/JPCF586xNc
Na nieco ponad kwadrans przed końcem z miękkich opon użytek zrobili Russell i Schumacher. Kierowca Mercedesa zdołał wskoczyć na czwartą pozycję, natomiast zawodnik Haasa uplasował się tuż za nim. Russell jednak nie ustępował w swoich wysiłkach odnośnie budowania pewności siebie przed kwalifikacjami i zdołał jeszcze bardziej poprawić swój czas, co przełożyło się na przeskok w klasyfikacji przed Sainza.
Na pięć minut przed końcem Ferrari zdecydowało się sprawdzić tempo kwalifikacyjne na miękkich oponach. Carlos Sainz jako pierwszy przejechał swoje okrążenie i zanotował stratę +0,2 sek do lidera, natomiast Charles Leclerc zaledwie o 0,004 sek wolnej pokonał okrążenie toru Interlagos, niż prowadzący Pérez.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | Sergio Pérez | Oracle Red Bull Racing | 1:11,853 | 29 | |||
2 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | + 0,004 | 31 | |||
3 | 1 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | + 0,008 | 28 | |||
4 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Ferrari | + 0,186 | 30 | |||
5 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,187 | 25 | |||
6 | 63 | George Russell | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,202 | 24 | |||
7 | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team | + 0,304 | 30 | |||
8 | 47 | Mick Schumacher | Haas F1 Team | + 0,461 | 27 | |||
9 | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo F1 Team Orlen | + 0,613 | 31 | |||
10 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia AlphaTauri | + 0,614 | 32 | |||
11 | 14 | Fernando Alonso | BWT Alpine F1 Team | + 0,701 | 25 | |||
12 | 23 | Alexander Albon | Williams Racing | + 0,780 | 29 | |||
13 | 31 | Esteban Ocon | BWT Alpine F1 Team | + 0,852 | 30 | |||
14 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team | + 0,906 | 26 | |||
15 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 1,102 | 28 | |||
16 | 20 | Kevin Magnussen | Haas F1 Team | + 1,144 | 25 | |||
17 | 6 | Nicholas Latifi | Williams Racing | + 1,166 | 32 | |||
18 | 24 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo F1 Team Orlen | + 1,262 | 30 | |||
19 | 22 | Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri | + 1,494 | 32 | |||
20 | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren F1 Team | + 1,506 | 28 |
Wesprzyj nas na Patronite.