Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas podczas trzeciego, skróconego treningu przed Grand Prix Włoch na torze Monza. Niemiec pokonał Maxa Verstappena różnicą 0,032 sekundy, a trzeci Valtteri Bottas stracił 0,109 sekundy.

Trzecia sesja treningowa rozpoczęła się zgodnie z planem, ale aleja serwisowa była zamknięta. Wszystko za sprawą usuwania krawężników z zakrętu Parabolica po tym jak podczas pierwszego wyścigu Formuły 3 doszło do niebezpiecznego wypadku, gdzie Alex Peroni został wystrzelony w powietrze po najechaniu na krawężnik w zakręcie Parabolica.

Zielone światło na końcu alei serwisowej zapaliło się po 10 minutach. Kierowcy od razu zabrali się do pracy i wyjechali na tor. Na 35 minut przed końcem sesji w tabeli z wynikami mieliśmy 14 kierowców. Na czele znajdował się Sebastian Vettel z czasem 1:20.611. Za nim znajdował się Charles Leclerc z czasem gorszym o 0.399, a trzeci Daniił Kwiat z przeszło sekundową stratą. Po tym jak sędziowie usunęli krawężniki z zakrętu, kierowcy zbyt szeroko pokonywali włoski zakręt przez co sędziowie byli zmuszeni kasować okrążenia. Takim pechowcem był między innymi Romain Grosjean oraz Kevin Magnussen. Błędów nie ustrzegli się również Alex Albon, który również zbyt szeroko wyjechał w zakręcie Parabolica oraz  Valtteri Bottas, który przestrzelił zakręt Variante della Roggia i wybił swój samochód w powietrze.

Na 14 minut przed końcem sesji kierowcy wyjechali na tor na świeżych kompletach opon aby przeprowadzić symulację okrążenia kwalifikacyjnego. Jako pierwsi na tor wyjechali kierowcy Ferrari, co spowodowało burzę oklasków i braw ze strony włoskich kibiców. Niestety, zarówno Niemiec jak i Monakijczyk popełnili błędy na swoich szybkich okrążeniach, przez co ich rezultaty nie były idealne. Błędy nie ustrzegł się również Valtteri Bottas. Fin pobił co prawda rekord drugiego sektora, ale zanotował dopiero piąty czas. Na pięć minut przed końcem treningu Alexander Albon zgłosił swoim inżynierom, że ma kłopoty na niższych biegach, ale otrzymał odpowiedź, że nie ma się martwić i wszystko będzie dobrze. Wielu kierowców miało problem z przejechaniem szybkiego okrążenia, a to ze względu na tłok. Takim kierowcą był między innymi Charles Leclerc, który zakomunikował swojej ekipie, że przejechał bezsensowne okrążenie, po czym przejechał przez aleję serwisową na końcu której wykonał próbny start.

Podczas trzeciego treningu zarówno kierowcy Ferrari jak i Mercedesa trenowali tak zwaną jazdę w cieniu aerodynamicznym, czyli jazdę jeden za drugim. Jak potwierdziły obie ekipy wczoraj, takie zachowanie daje spory zysk czasowy, dlatego niewykluczone, że zobaczymy takie zachowanie podczas kwalifikacji.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 1:20,294
2 33 Max Verstappen Aston Martin Red Bull Racing + 0,032
3 77 Valtteri Bottas Mercedes-AMG Petronas Motorsport + 0,109
4 16 Charles Leclerc Scuderia Ferrari + 0,109
5 3 Daniel Ricciardo Renault F1 Team + 0,270
6 44 Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas Motorsport + 0,301
7 27 Nico Hülkenberg Renault F1 Team + 0,458
8 23 Alexander Albon Aston Martin Red Bull Racing + 0,533
9 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing + 0,587
10 26 Daniił Kwiat Red Bull Toro Rosso Honda + 0,651
11 55 Carlos Sainz Jr McLaren F1 Team + 0,655
12 11 Sergio Pérez SportPesa Racing Point F1 Team + 0,709
13 10 Pierre Gasly Red Bull Toro Rosso Honda + 0,779
14 4 Lando Norris McLaren F1 Team + 0,998
15 7 Kimi Räikkönen Alfa Romeo Racing + 1,031
16 20 Kevin Magnussen Rich Energy Haas F1 Team + 1,042
17 8 Romain Grosjean Rich Energy Haas F1 Team + 1,327
18 18 Lance Stroll SportPesa Racing Point F1 Team + 1,345
19 63 George Russell ROKiT Williams Racing + 2,080
20 88 Robert Kubica ROKiT Williams Racing + 2,464

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race