Pirelli wyjaśnia nowe zasady dotyczące opon w sezonie 2016

Wczorajsze posiedzenie Światowej Rady Sportów Motorowych przyniosło kilka ważnych zmian dotyczących korzystania z opon podczas weekendu Grand Prix Formuły 1.

Pirelli potwierdza wprowadzenie nowych reguł w zakresie ogumienia w przyszłym sezonie mistrzostw. Najważniejszą ze zmian jest wprowadzenie trzeciej dostępnej mieszanki opon podczas każdego weekendu. Zdecydowano się na taki krok ze względu na zwiększenie ogólnej liczby mieszanek, która w przyszłym roku ma wynosić pięć, a nie jak cztery dotychczas. Zespoły będą miały dostarczone trzynaście kompletów opon na suchą nawierzchnię, z czego wybrać mogą dziesięć.

Pozostałe trzy zostaną wybrane przez Pirelli - producent zastrzega sobie wybór dwóch kompletów opon, z których jeden będzie musiał być wykorzystany w wyścigu, oraz jednego kompletu najbardziej miękkiej mieszanki, który będzie mógł zostać wykorzystany tylko w sesji Q3.

Obok czterech obecnych typów opon, Pirelli wprowadza w przyszłym roku dodatkową, ultramiękką mieszankę. Ten rodzaj opon, jak włoski producent oznajmił wcześniej, ma zostać wykorzystany tylko podczas rund na torach ulicznych.

Wszystkie zmiany dotyczące opon:

  • Pirelli, we współpracy z FIA, wybierze trzy mieszanki z góry
  • Pirelli wybierze dwa zestawy opon, z których jeden będzie wymagany podczas wyścigu oraz jeden na sesję Q3
  • Dwa główne zestawy opon mogą być dwiema różnymi mieszankami, z trzech dostępnych podczas weekendu
  • Zespoły wybiorą opony w czasie wyznaczonym przez Pirelli. Po wpłynięciu wniosków do FIA, producent będzie poinformowany jak wiele opon wyprodukować
  • Decyzje zespołów zostaną ujawnione na dwa tygodnie przed każdym wyścigiem. Jeśli zespół nie zdoła określić swojej decyzji w wyznaczonym czasie, FIA przyznaczy mieszanki odgórnie
  • Wybrane opony mogą być różne dla obu samochodów zespołu, co oznacza, że każdy kierowca może dysponować inną alokacją
  • Tak jak w do tej pory, każda mieszanka będzie rozróżniana po innym kolorze na profilu opony
  • Zespoły ciągle będą musiały oddać opony według schematu, jednak one decydują, które opony oddać, określonym czasie:
    • jeden zestaw opon po 40 minutach pierwszego treningu
    • jeden zestaw po zakończeniu pierwszego treningu
    • dwa zestawy po zakończeniu drugiego treningu
    • dwa zestawy po zakończeniu trzeciego treningu
  • Dwa wymagane zestawy opon nie mogą zostać oddane podczas sesji treningowych i muszą być dostępne podczas wyścigu. Przynajmniej jeden musi być wykorzystany podczas wyścigu
  • Po zakończeniu Q3, zespoły muszą oddać zestaw bardziej miękkiej mieszanki, nominowany do Q3 i startować na oponach, na których uzyskały najlepszy czas w Q2
  • Kierowcy, którzy nie dostali się do Q3, będą mogli wykorzystać zestaw zachowany na potrzeby Q3

Źródło: gpupdate.net

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze