Włoski dostawca ogumienia podał rodzaje ogumienia jakie zostaną dostarczone na GP Korei, GP Japonii oraz GP Indii.
Na torze w Yeongam używane będą opony pośrednie oraz supermiękkie. Taka a nie inna decyzja uzasadniona jest nawierzchnią, która zazwyczaj bywa śliska. Do tego charakterystyka zakrętów jest zróżnicowana i znajdują się także strefy ostrego hamowania. Pośrednia mieszanka dobrze sobie poradzi z przeróżnymi wyzwaniami stawianymi przed nią na tym obiekcie, a supermiękka będzie w stanie zapewnić najlepszą możliwą przyczepność na śliskiej nawierzchni.
Na jednym z najpopularniejszych oraz legendarnych torów w kalendarzu, czyli na Suzuce kierowcy będą mieli do dyspozycji opony pośrednie i twarde. Zostały one zaprojektowane z myślą o szybkich i mocno obciążających ogumienie zakrętach jak 130R czy Spoon, które charakteryzują ten słynny obiekt.
Na tor Buddh International Circuit Pirelli zdecydowało się na przygotowanie opon miękkich i pośrednich. Taka kombinacja została wybrana, aby uzyskać najlepszy możliwy kompromis pomiędzy osiągami a wytrzymałością. Obiekt, na którym rozegrane zostanie GP Indii charakteryzuje się sporymi różnicami w wysokości oraz wymagającymi technicznie zakrętami.
Runda |
PZero "czerwone" |
PZero "żółte" |
PZero "białe" |
PZero "pomarańczowe" |
GP Australii |
supermiękkie |
pośrednie |
||
GP Malezji |
pośrednie |
twarde |
||
GP Chin |
miękkie |
pośrednie |
||
GP Bahrajnu |
pośrednie |
twarde |
||
GP Hiszpanii |
pośrednie |
twarde |
||
GP Monako |
supermiękkie |
miękkie |
||
GP Kanady |
supermiękkie |
pośrednie |
||
GP Wielkiej Brytanii |
pośrednie |
twarde | ||
GP Niemiec |
miękkie | pośrednie | ||
GP Węgier |
pośrednie | twarde | ||
GP Belgii |
pośrednie | twarde | ||
GP Włoch |
pośrednie | twarde | ||
GP Singapuru |
supermiękkie | pośrednie | ||
GP Korei |
supermiękkie | pośrednie | ||
GP Japonii |
pośrednie | twarde | ||
GP Indii |
miękkie | pośrednie |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.