Włoski producent, który od GP Wielkiej Brytanii będzie przywoził zmodyfikowane tylne ogumienie przedstawił jakie dokładnie mieszanki pojawią się na torach Silverstone, Nürburgring oraz Hungaroring.
Nowe komplety ogumienia testowane były przez zespoły podczas piątkowych treningów przed wyścigiem o Grand Prix Kanady. Przypomnijmy, że zmiana opon miała na celu zażegnanie zjawiska delaminacji, czyli rozwarstwienia się gumy.
Oczywiście Pirelli na GP Wielkiej Brytanii przywiezie opony pośrednie i twarde. Są to dwa najtwardsze komplety i taki a nie inny wybór spowodowany jest wieloma szybkimi zakrętami na torze Silvestone.
Ze względu na przeróżne prędkości i zakręty oraz dohamowania, wymagana jest tutaj przyczepność mechaniczna. Dodając do tego zmienne warunki pogodowe naszym wyborem na Grand Prix Niemiec zostaje ogumienie miękkie i pośrednie.
Hungaroring jest nadal najwolniejszym obiektem w całym kalendarzu, jednak stawia on cały czas spore wymagania oponom ze względu na kręty układ toru. Do tego dochodzą dość wysokie temperatury, a więc twarde i pośrednie opony to najlepszy wybór na GP Węgier.
Warto również przypomnieć przepisy dotyczące ogumienia. Otóż na każdego kierowcę przypada na jeden weekend sześć kompletów opon wykonanych z twardszej mieszanki i pięć miększych. Jeżeli chodzi natomiast o mokrą nawierzchnie to każdy zawodnik otrzymuje cztery komplety opon przejściowych i trzy deszczowych.
wyścig |
PZero "czerwone" |
PZero "żółte" |
PZero "białe" |
PZero "pomarańczowe" |
GP Australii |
supermiękkie |
pośrednie |
||
GP Malezji |
pośrednie |
twarde |
||
GP Chin |
miękkie |
pośrednie |
||
GP Bahrajnu |
pośrednie |
twarde |
||
GP Hiszpanii |
pośrednie |
twarde |
||
GP Monako |
supermiękkie |
miękkie |
||
GP Kanady |
supermiękkie |
pośrednie |
||
GP Wielkiej Brytanii |
pośrednie |
twarde | ||
GP Niemiec |
miękkie | pośrednie | ||
GP Węgier |
pośrednie | twarde |
Źródło: Informacja prasowa Pirelli
P.S. Chcielibyśmy poinformować również wszystkich naszych czytelników, że jutro odbędzie się audycja na temat roli kibiców w Formule 1. Więcej informacji na naszym fanpage’u.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.