Pirelli we współpracy z zespołem Ferrari i McLaren zakończyło testy opon na sezon 2026 na torze Catalunya. Nowe opony z myślą o generacji samochodów na przyszły rok będzie się szczególnie różnić ich szerokością.
Drugi i ostatni dzień testów Pirelli na torze Barcelona-Catalunya przebiegł bez większych problemów. Program testowy w Ferrari dzielili między sobą Charles Leclerc i Lewis Hamilton w modelu SF-24, podczas gdy Oscar Piastri siedział za kierownicą McLarena MCL60. Oba samochody zostały dostosowane do prototypowych opon zaprojektowanych zgodnie z nowymi przepisami technicznymi, które wejdą w życie w przyszłym roku, będąc węższymi od obecnych o 25 milimetrów z przodu i 30 z tyłu.
Wyświetl ten post na Instagramie
Kierowcy przejechali łącznie 300 okrążeń, (Leclerc – 74, Hamilton – 74, Piastri – 152). Najlepszy czas dnia uzyskał monakijski kierowca Ferrari - 1:14.971, wynik 1:16.759 należał do brytyjskiego mistrza świata F1, a 1:15.815 wykręcił Australijczyk. Rezultaty nie mają większego znaczenia, biorąc pod uwagę różnice w programach prac realizowanych dla Pirelli oraz dostosowania samochodów do przepisów na sezon 2026.
„To była bardzo przydatna sesja, szczególnie jeśli chodzi o porównanie różnych konstrukcji na przyszły sezon, a także eksperymentowanie z niektórymi mieszankami z twardszego końca gamy”
— skomentował dyrektor Pirelli Motorsport, Mario Isola. „Tor w Barcelonie jest znany jako jeden z najbardziej wymagających dla opon pod względem energii i degradacji, dlatego informacje, które zebraliśmy w ciągu tych dwóch pracowitych dni, będą bardzo ważne dla przyszłego rozwoju tej generacji opon. To naprawdę wymagający początek roku z czterema sesjami testowymi jeszcze przed rozpoczęciem sezonu i chciałbym podziękować wszystkim zespołom, które z nami współpracują, ponieważ wiemy, jak bardzo są zajęci w tej chwili”
.
Po zeszłotygodniowym teście w Paul Ricard i tym w Barcelonie, Pirelli w przyszłym tygodniu będzie zaangażowany w kolejny program testowy podczas dwudniowych jazd na torze Jerez de la Frontera w Andaluzji 13 i 14 lutego. Tym razem najwięcej pracy przypadnie zespołowi Alpine, który weźmie udział w obu dniach, podczas gdy McLaren i Mercedes po jednym dniu.
Ostatnie przedsezonowe testy opon włoskiego producenta odbędą się na torze Sakhir w Bahrajnie 2 i 3 marca. Ponownie weźmie w nich zespół Alpine, a towarzyszyć mu będzie ekipa Williamsa.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.