Zhou i Giovinazzi rezerwowymi kierowcami Ferrari

Zhou Guanyu i Antotnio Giovinazzi będą rezerwowymi kierowcami zespołu Scuderia Ferrari w sezonie 2025 F1. Dla chińskiego zawodnika jest to powrót do rodziny Maranello od końca 2018 roku.

Zhou zadebiutował w Formule 1 w sezonie 2022, kiedy w cyklu Grand Prix pojawiła się nowa generacja samochodów, dołączając do zespołu Alfa Romeo F1 Team Orlen. Po rozbracie włoskiej marki z F1 Chińczyk pozostał zawodnikiem ekipy z siedzibą z Hinwill, ale Sauber postanowił nie przedłużać umowy ze swoim pracownikiem i po sezonie 2024 Zhou został bez umowy na starty w 2025 roku.

Pomocną dłoń do reprezentanta Państwa Środka wyciągnęło Ferrari, które w 2015 roku współpracowało z nim w ramach programu FDA (Ferrari Driver Academy) i do końca sezonu 2018 wspierało swojego podopiecznego: „Guanyu zostaje przyjęty, jako kierowca rezerwowy w Scuderia Ferrari HP obok Antonio Giovinazziego, który kontynuuje tę rolę”czytamy w oświadczeniu zespołu. „Dla chińskiego kierowcy jest to coś w rodzaju powrotu do domu, ponieważ spędził cztery lata w Scuderia Ferrari Driver Academy od 2015 do 2018 roku”.

Zhou będzie dzieli rolę kierowcy rezerwowego z Antonio Giovinazzim, który współpracuje Ferrari od 2017 roku. Włoch będzie również kontynuował wyścigi w World Endurance Championship (WEC) w Ferrari 499P z numerem 51. Tym samym może się spodziewać, że Chińczyk będzie z dużym prawdopodobieństwem wykonywał swoje obowiązki w Ferrari podczas Grand Prix Arabii Saudyjskiej, Kanady czy Sao Paulo.

Podczas trzech lat spędzonych w Formule 1 najlepszym osiągnięciem Zhou było zajęcie ósmego miejsca podczas Grand Prix Kanady w sezonie 2022. Sumarycznie trzeci kierowca Ferrari w całej karierze w F1 zdobył łącznie 16 pkt.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze