Laura Müller pierwszą kobietą na stanowisku inżyniera wyścigowego w F1

Zespół Haas ogłosił znaczną reorganizację swojej kadry technicznej, która obejmuje awans Laury Müller na stanowisko inżyniera wyścigowego dla nowego kierowcy zespołu, Estebana Ocona. Müller staje się tym samym pierwszą kobietą w historii Formuły 1, która obejmuje tę prestiżową rolę na stałe. Kolejnym wzmocnieniem struktury zespołu będzie dołączenie Carine Cridelich jako szefowej strategii, pozyskanej z Racing Bulls.

Müller do tej pory pełniła funkcję inżyniera ds. osiągów i pracowała z zespołem od 2022 roku, zaczynając od działu symulacji. Teraz przejmie rolę głównego łącznika między zespołem a kierowcą, zarządzając komunikacją radiową oraz wspierając Estebana Ocona w maksymalizacji osiągów bolidu.

Szef zespołu Haas, Ayao Komatsu, wyraził pełne zaufanie do umiejętności Müller: „Jest niezwykle zdeterminowana i bardzo pracowita. Jej etyka pracy jest na najwyższym poziomie. Kiedy napotyka problem, drąży temat i nie zatrzymuje się na pierwszym znalezionym rozwiązaniu. Szuka dalej, co jest cechą najlepszych inżynierów”.

Komatsu podkreślił również, że wybór Müller nie miał nic wspólnego z jej płcią: „Nie patrzymy na narodowość ani na płeć – liczy się tylko jakość pracy i to, jak kto pasuje do zespołu. Jestem przekonany, że to słuszna decyzja”.

Nowa strategia i wzmocnienie zespołu

Haas przeprowadza szeroko zakrojone zmiany, aby poprawić swoje wyniki w sezonie 2025. Zespół, który zakończył poprzedni rok na siódmym miejscu w klasyfikacji konstruktorów – najlepszym od 2018 roku – liczy na dalszy postęp. Oprócz Müller i Cridelich, kolejne wzmocnienia obejmują:

  • Ronan O’Hare – awansowany na stanowisko inżyniera wyścigowego dla debiutanta Olivera Bearmana.
  • Mark Lowe – powrót do zespołu w nowo utworzonej roli dyrektora sportowego.
  • Francesco Nenci – obejmuje stanowisko głównego inżyniera wyścigowego, wakat nieobsadzony przez ostatni rok.
  • Odejście Pete’a Crolli, wieloletniego menedżera zespołu.

Komatsu podkreśla, że zmiany były konieczne: „W poprzednim sezonie mieliśmy spore braki w organizacji pracy na torze. Często zostawialiśmy punkty na stole, przez co nie osiągnęliśmy lepszego wyniku. Aby zrobić krok naprzód, konieczna była przebudowa naszego zespołu operacyjnego”.

Gotowi na sezon 2025

Zmiany w Haasie są największe od momentu wejścia zespołu do Formuły 1 w 2016 roku. Decyzja o przeprowadzeniu restrukturyzacji teraz, a nie w 2026 roku, ma pozwolić na stabilizację zespołu przed nadejściem nowej ery regulacji technicznych.

„Nie ma idealnego momentu na zmiany, ale uznaliśmy, że lepiej zrobić to teraz, gdy regulacje pozostają stabilne, niż w 2026 roku, kiedy dojdzie do rewolucji technicznej” – podsumował Komatsu.

Z nową strukturą kadrową i ambitnym składem kierowców, Haas liczy na dalszy progres i walczę o wyższe pozycje w klasyfikacji konstruktorów w nadchodzącym sezonie Formuły 1.

Źródło: formula1.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze