Loic Serra nowym dyrektorem technicznym ds. podwozia w Ferrari

Loic Serra zostanie następcą Enrico Cardile po tym, jak Włoch opuści szeregi stajni z Maranello i dołączy do Astona Martina.

W maju tego roku ogłoszono, iż do Ferrari od 1 października dołączyć ma dwóch doświadczonych pracowników Mercedesa — Loic Serra i Jerome d’Ambrosio. Serra miał pierwotnie pracować bezpośrednio pod Cardile i zajmować się inżynierią torową, rozwojem aerodynamiki i pilnować osiągów bolidu, jednak z uwagi na fakt, iż Enrico Cardile ogłosił swoje przejście do Astona Martina, w Maranello musiano podjąć pewne zmiany w pionie technicznym.

Ostatecznie zdecydowano się na powołanie Serry nowym dyrektorem technicznym ds. podwozia — jest to bardzo odpowiedzialna funkcja, bowiem będzie on podległy jedynie szefowi zespołu i do jego zadań będzie należało kontrola działu: projektowania podwozia z Fabio Montecchi na czele; osiągów bolidów dowodzonego przez Marco Adurno; aerodynamiki pod wodzą Diego Tondi;  inżynierii torowej, gdzie prym wiedzie Matteo Togninalli oraz chassis operations kierowanego przez Diego Ioverno, który jednocześnie jest także dyrektorem sportowym Ferrari. Odpowiedzialny za silniki natomiast jest w dalszym ciągu Enrico Gualtieri.

Rola d'Ambrosio się nie zmieniła — ma dołączyć do zespołu w roli zastępcy dyrektora zespołu, podlegając bezpośrednio Fredowi Vasseurowi. Został również mianowany szefem Scuderia Ferrari Driver Academy, programu dla młodych kierowców Maranello.. Na swoim koncie ma zwycięstwo w GP2, trzy w Formule E, a także udział w 20 Grand Prix Formuły 1 w latach 2011-2012. W Mercedesie pracował u boku dyrektora zespołu Toto Wolffa i prowadził program młodych kierowców firmy ze Stuttgartu.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Ferrari

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze