Porsche rezygnuje z planów dołączenia do F1

Szef Porsche Motorsport, Thomas Laudenbach, potwierdził, że niemiecka marka nie jest już zainteresowana dołączeniem do Formuły 1. Pomimo wcześniejszych rozmów z zespołem Red Bull na temat możliwej współpracy przy projekcie jednostki napędowej, negocjacje te zakończyły się fiaskiem.

„To jest już przeszłość” — przyznał Laudenbach. „W tej chwili F1 nie jest dla nas priorytetem i nie poświęcamy temu projektowi żadnej energii. Koncentrujemy się wyłącznie na tym, co robimy obecnie, a jeśli się temu przyjrzeć, mamy wiele różnych działań. Jesteśmy w pełni zaangażowani i niezwykle zadowoleni z tego, co robimy”.

Porsche ostatni raz było zaangażowane w F1 jako dostawca silników na początku lat 90., a wcześniej produkowało jednostki napędowe, które pomogły Alainowi Prostowi i Nikiemu Laudzie zdobyć tytuły mistrzowskie z zespołem McLarena w latach 80. XX wieku, pod marką TAG Heuer. W latach 60. producent prowadził własny zespół fabryczny, wygrywając Grand Prix Francji w 1962 roku z Danem Gurneyem za kierownicą.

Jednak Porsche jest najbardziej znane z osiągnięć w wyścigach samochodów sportowych, zwłaszcza w wyścigach długodystansowych, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans. Marka jest również silnie obecna obecność w innych dyscyplinach motorsportu, organizując między innymi zawody Carrera Cup w wielu regionach oraz prowadząc kliencki program wyścigów GT.

„Jesteśmy zaangażowani w wyścigi klienckie, począwszy od track days, przez GT4, serie monomarkowe, aż po profesjonalne wyścigi GT [w GT3]” — wyjaśnił Laudenbach. „Ponadto ścigamy się w dwóch najważniejszych seriach wyścigów długodystansowych z naszym partnerem Penske” — dodał, odnosząc się do startów Porsche w WEC oraz IMSA w Stanach Zjednoczonych przy pomocy hybrydowego prototypu 963.

„Trzecim filarem, ze względu na znaczenie elektryfikacji naszej marki, jest nasze zaangażowanie w Formułę E, która jest jedyną w pełni elektryczną serią na wysokim poziomie. Uważam, że jesteśmy naprawdę dobrze obsadzeni”.

Porsche jest częścią grupy Volkswagen, a siostrzana marka Audi nabyła Saubera — które od 2026 będzie pod własnym szyldem startować w Formule 1.

Źródło: speedcafe.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze