Dostarczająca ogumienie do Formuły 1 firma Pirelli postanowiła pokazać nam sezon 2012 w liczbach.

Opony

  • Liczba opon dostarczonych na wyścigi Formuły 1: 31 800 z czego 22 500 to ogumienie na suchą nawierzchnię, a 9 300 to mieszanki deszczowe. Podczas wszystkich tegorocznych testów natomiast Pirelli dostarczyło 6 600 opon.
  • Liczba opon wykorzystanych do jazdy: Opony na sucho: 21 400; opony na mokro: 2 100
  • Średnia żywotność ogumienia na suchą nawierzchnię: 180 km
  • Średnia żywotność ogumienia na mokrą nawierzchnię: 140 km

Tory, wyścigi i testy

  • Najdłuższe obciążenie opon: Indie (zakręty 10-11)
  • Najdłuższy wyścig sezonu: Malezja, 2 godziny 44min 51.812s
  • Najkrótszy wyścig sezonu: Wielka Brytania, 1 godzina 25min 11.288s
  • Największa liczba okrążeń przejechanych na oponach Pirelli: Twarde – Kobayashi (798); Pośrednie – Senna (869); Miękkie – Ricciardo (1,012); Supermiękkie – Räikkönen (237); Przejściówki – Alonso (145); Deszczówki – Kobayashi (104)
  • Najwyższa prędkość osiągnięta na oponach P Zero: 346.0 km/h (Räikkönen / Włochy wyścig)
  • Najwyższa średnia prędkość podczas najszybszego okrążenia: 248.241 km/h (Hamilton / Włochy kwalifikacje)
  • Najniższa średnia prędkość podczas najszybszego okrążenia: 161.828 km/h (Schumacher / Monako kwalifikacje)
  • Najwięcej najszybszych okrążeń w sezonie: Sebastian Vettel (5 w wyścigu / 6 w kwalifikacjach)
  • Dystans przejechany przez Renault R30 (samochód testowy Pirelli) w sezonie 2012:  7 012 km

Pit stopy

  • Całkowita liczba zjazdów do alei serwisowej w sezonie 2012: 957 (z czego 14 to kary przejazdu przez boksy, a 2 to kary Stop & Go)
  • Średnia liczba postojów na wyścig: 47.9, a na jednego kierowcą przypada 1.9
  • Największa liczba pit stopów w wyścigu: 76 (Malezja)
  • Najmniejsza liczba pit stopów w wyścigu: 24 (Stany Zjednoczone)
  • Najszybszy czas zmiany opon: 2.31s (McLaren / Jenson Button podczas Grand Prix Niemiec)

Wyprzedzanie

  • Całkowita liczba wyprzedzań w sezonie 2012: 1139
  • Największa liczba wyprzedzań na suchym torze: 90 podczas Grand Prix Chin
  • Największa liczba wyprzedzań na mokrym torze (najwięcej w całej historii): 147 podczas Grand Prix Brazylii
  • Najmniej wyprzedzań na suchym torze: 12 podczas GP Monako

Inne interesujące fakty

  • Najniższa temperatura toru: Grand Prix Stanów Zjednoczonych 11 stopni Celsjusza (17.11.); najzimniej na przestrzeni całego roku: zimowe testy na torze Jerez, 0 stopni Celsjusza (10.02.)
  • Najwyższa temperatura toru: Grand Prix Brazylii, 55 stopni Celsjusza (23.11.)
  • Najniższa temperatura powietrza: Grand Prix Stanów Zjednoczonych, 4 stopni Celsjusza (17.11); na przestrzeni całego roku: zimowe testy w Jerez, -2 stopni Celsjusza (10.02.)
  • Najwyższa temperatura powietrza: Grand Prix Europy, 37 stopni Celsjusza (21.06.)
  • Całkowity dystans przejechany przez Pirelli(nie na torze):  216 967 km

Pirelli F1 i ich ludzie

  • Całkowita liczba pracowników Pirelli jeżdżących na wyścig: 52
  • Liczba narodowości w Pirelli: 10
  • Średnia liczba godzin spędzonych w samolocie: 192 (lub 8 dni!)
  • Liczba dób hotelowych zarezerwowanych przez Pirelli: 1 498

Ciężarówki Pirelli

  • Liczba ciężarówek wykorzystanych podczas europejskich GP: 13
  • Średnia liczba kilometrów przejechanych przez ciężarówki Pirelli w sezonie 2012: 31 125 km

Źródło: Informacja prasowa Pirelli

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race