Santander i F1 uruchamiają program, którego celem jest opracowanie zrównoważonych rozwiązań dla sektora motoryzacyjnego

Grupa Santander oraz Formuła 1® uruchamiają globalny program skierowany do start-upów i scale-upów z 11 krajów (Niemcy, Argentyna, Brazylia, Chile, USA, Hiszpania, Meksyk, Portugalia, Polska, Wielka Brytania i Urugwaj). Celem programu jest opracowanie innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań dla sektora motoryzacyjnego w różnych obszarach: mobilność, logistyka i transport, a także kompensacja emisji dwutlenku węgla. 

Santander podpisał z F1® trzyletnią umowę o współpracy, której celem jest promocja inicjatyw zrównoważonego rozwoju w sektorze motoryzacyjnym. W pierwszym roku przeprowadzony zostanie konkurs Santander X Global Challenge | Countdown to Zero, w którym F1® odegra kluczową rolę – przedstawiciel F1® zasiądzie w jury konkursu, którego zwycięzcy będą promowani na stronie internetowej i w mediach społecznościowych F1®.

Konkurs wpisuje się w zobowiązanie F1®, jakim jest osiągnięcie zeroemisyjności do 2030 r., które jest częścią strategii zrównoważonego rozwoju tej marki. F1® pokazuje, w jaki sposób organizacje sportowe mogą przyczynić się do obniżenia emisji dwutlenku węgla przez wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze transportu i logistyki oraz wprowadzenie do użytku 100% zrównoważonych paliw w 2026 r.

Zgłoszenia do programu Santander X Global Challenge | Countdown to Zero skierowanego do start-upów i scale-upów można składać do 8 września na stronie www.santanderx.com. Uczestnicy mogą zgłosić projekt w jednej z trzech kategorii: 

  • „On the track” („Na drodze”) – projekty dotyczące przyszłości zrównoważonej, zeroemisyjnej mobilności.
  • „On the move” („W ruchu”) – projekty dotyczące zwiększenia ekologiczności logistyki i transportu lądowego, morskiego i powietrznego.
  • „Balance to zero” („Redukcja do zera”) – innowacyjne rozwiązania w zakresie kompensacji emisji dwutlenku węgla. 

Juan Manuel Cendoya, Szef Pionu Komunikacji, Marketingu Korporacyjnego i Badań w Grupie Santander, powiedział: „Dzięki Santander X tysiące przedsiębiorców mogą realizować swoje pomysły szybciej i na większą skalę. Nasza umowa z Formułą 1 wyniesie to wsparcie na kolejny poziom, dając nowym przedsiębiorstwom okazję do połączenia sił z jedną z najbardziej innowacyjnych dyscyplin sportowych na świecie i wspierania transformacji ku gospodarce niskoemisyjnej.  Cieszymy się, że możemy być częścią tego programu i życzymy wszystkim przedsiębiorcom sukcesów”.

Javier Roglá, szef Santander Universidades stwierdził, że „najistotniejszym wyzwaniem, z jakim się obecnie mierzymy jest transformacja w kierunku zielonej gospodarki, a pomóc w nim może przede wszystkim innowacyjność i przedsiębiorczość. Dlatego w Santander od 25 lat mocno stawiamy na przedsiębiorców. W zeszłym roku wsparliśmy ponad 23 tysiące nowych przedsięwzięć, mikroprzedsiębiorców oraz firm z sektora MŚP, oferując szkolenia oraz dostęp do zasobów potrzebnych im do rozwoju”.

Brandon Snow, dyrektor zarządzający w F1® powiedział: „Formuła 1 kontynuuje swoje dążenia do osiągnięcia zeroemisyjności w 2030 roku. Dlatego cieszymy się, że mamy okazję ponownie współpracować z Grupą Santander, która w swojej historii wielokrotnie angażowała się w przedsięwzięcia sportowe. Ten program, a w szerszym kontekście także nasza współpraca, pokazuje, że sport jest wyjątkowym przykładem na to, jak dzięki technologii i innowacyjności można dążyć do tworzenia bardziej zrównoważonego świata”.

Projekty biorące udział w konkursie będą kilkukrotnie oceniane, aż do finałowego etapu w październiku, w którym zaprezentowanych zostanie 20 najlepszych rozwiązań (10 zaproponowanych przez start-upy i 10 autorstwa scale-upów). Prezentacja odbędzie się przed międzynarodową kapitułą składającą się z ekspertów z różnych branż, w tym członka F1®.

Ostatecznie wybranych zostanie sześć projektów, które otrzymają nagrody o łącznej wartości 120 tys. euro. Trzy zwycięskie start-upy otrzymają 30 tysięcy euro (po 10 tys. euro dla każdego), a trzy najlepsze scale-upy 90 tys. euro (po 30 tys. euro dla każdego). Zwycięzcy uzyskają również dostęp do platformy globalnej Santander X 100 zrzeszającej wiodące projekty Santander X, w ramach której będą mogli m.in. skorzystać z usług doradczych, szkoleń, uzyskać finansowanie, dotrzeć do klientów, pozyskać talenty, zbudować sieć kontaktów i uzyskać dostęp do innych wartościowych zasobów. 

Zwycięzcy przedstawią swoje rozwiązania kadrze zarządzającej F1® oraz uzyskają wsparcie od Formuły 1® w postaci promocji opracowanych przez nich rozwiązań w oficjalnych mediach społecznościowych F1® i na stronie internetowej www.formula1.com.

Grupa Santander i Formuła 1 mają za sobą wieloletnią współpracę, gdyż bank był partnerem tego sportu w latach 2007–2017. Obecnie Grupa Santander jest oficjalnym sponsorem Scuderia Ferrari. W ramach sponsoringu bank oferuje rozwiązania wspierające Scuderia Ferrari w osiągnięciu zeroemisyjności do 2030 roku. Grupa Santander z sukcesami współpracowała ze Scuderia Ferrari w latach 2010-2017.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze