F1 przetestuje obowiązkowe opony kwalifikacyjne w 2023 roku

Podczas dwóch weekendów z cyklu Grand Prix Formuła 1 sprawdzi nowe przepisy wymuszające wykorzystanie konkretnego rodzaju mieszanki opon w danym segmencie kwalifikacji.

Format trzyczęściowej struktury kwalifikacji, podobnie jak długość poszczególnych części, a także liczba wyeliminowanych kierowców, nie ulegnie zmianie. Modyfikacji poddany zostanie za to rodzaj ogumienia Pirelli, z których zawodnicy będą musieli uzyskać czas w danym segmencie.

Według propozycji, która zostanie sprawdzona podczas dwóch weekendów wyścigowych przyszłego sezonu, w Q1 dostępne będą wyłącznie twarde opony, natomiast w Q2 – pośrednie. Miękkie ogumienie będzie możliwe do wykorzystania wyłącznie w Q3, gdzie o pole position walczy 10. najszybszych kierowców.

Dopiero w przypadku, gdy sesja zostanie uznana za deszczową, dozwolona będzie jazda na oponach o dowolnym stopniu twardości.

Podczas wspomnianych dwóch weekendów kierowcy będą mieli do dyspozycji nie 13, a 11 kompletów opon – trzy twardych, cztery pośrednich i cztery miękkich. W obecnym formacie zawodnikom przypada dwa zestawy twardego, trzy pośredniego oraz aż osiem miękkiego ogumienia.

Zmiany w formacie rozgrywania kwalifikacji zostały zaproponowane najpierw w kwietniu podczas spotkania Komisji F1, a zatwierdzone przez FIA podczas środowego spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych.

Źródło: fia.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze