Tsunoda z końca stawki do GP Kanady, Leclerc unika kary

Yuki Tsunoda wystartuje z samego końca stawki do wyścigu o Grand Prix Kanady z powodu otrzymania do swojego AlphaTauri nowych komponentów jednostki napędowej spoza tegorocznej alokacji. Z kolei Charles Leclerc, w bolidzie którego doszło do awarii silnika w Baku, także otrzymał serię komponentów jednostki, jednak zmieścił się jak na razie w limicie na ten sezon.

Tsunoda w Azerbejdżanie miał szansę na wysoką pozycję końcową na mecie, lecz uniemożliwiła mu to awaria systemu DRS, która wymusiła dodatkowy pit stop, aby naprawić problem. Japończyk z tego względu nie wywalczył w Baku żadnych punktów. Japończyk na GP Kanady otrzyma do swojego AlphaTauri całkowicie nową jednostkę napędową składającą się z silnika spalinowego (ICE), turbosprężarki, MGU-K, MGU-H, elektroniki sterującej i akumulatora, jak również piątego wydechu w tym sezonie.

Pierwsze cztery komponenty przekraczają tegoroczną alokację, za co otrzyma cztery oddzielne kary, wskutek których do wyścigu w Montrealu wystartuje z samego końca stawki.

Z kolei Ferrari kilka godzin przed pierwszym treningiem w Kanadzie poinformowało, że jednostka napędowa Leclerca, która uległa awarii w wyścigu w Baku, jest nie do naprawienia, zaś zespół z Maranello pracuje nad «wzmocnieniem pakietu». Monakijczyk przed wyścigiem w Montrealu otrzyma nowy silnik spalinowy, MGU-K, MGU-H oraz elektronikę sterującą. Co ważne, wśród nowych komponentów nie znajduje się turbosprężarka, a wykorzystanie tego rodzaju elementu w stanie nowym groziłoby mu automatyczną karą cofnięcia o 10 miejsc względem pozycji wywalczonej w sobotnich kwalifikacjach. Na chwilę obecną jednak Leclerc nie otrzyma żadnej kary.

Oprócz tego Kevin Magnussen z zespołu Haas, który również doznał w Baku awarii jednostki napędowej, otrzyma od Ferrari nowy silnik spalinowy, turbosprężarkę, MGU-H, ale – podobnie jak Leclerc – także uniknie kary, ponieważ wszystkie komponenty mieszczą się w alokacji na ten sezon.

Także Esteban Ocon z Alpine otrzyma trzeci i zarazem ostatni silnik spalinowy w ramach tegorocznego limitu. W jego samochodzie w ten weekend pojawi się również nowa turbosprężarka, MGU-H oraz elektronika sterująca.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski
Przemysław Garczyński

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1