Trzy strefy DRS w Miami

FIA potwierdziła, że podczas weekendu wyścigowego Grand Prix Miami kierowcy będą mogli skorzystać z trzech stref DRS, na których możliwa jest redukcja oporu tylnego skrzydła.

Na torze Miami International Autodrome o długości 5,412 km, który został zbudowany wokół Hard Rock Stadium, każda strefa DRS będzie miała własny punkt detekcji.

Punkt detekcji do pierwszej z nich zostanie ulokowany tuż po zakręcie 8, lecz strefa aktywacji rozpocznie się 67 metrów po zakręcie 9. Zakręt 8 zaczyna długą i szybką sekcję zakrętów, która w połączeniu z prostą na dojeździe do zakrętu 11 może pozwolić na ataki na rywali w tej części toru.

Drugi punkt detekcji znajdzie się 73 metry za zakrętem 16, na najdłuższej prostej toru. Aktywacja DRS-u może nastąpić jednak dopiero 450 metrów po tym zakręcie.

Ostatni punkt detekcji zostanie zamieszczony już po tej prostej, 19 metrów po zakręcie 17, który jest ciasnym lewym nawrotem. Sama strefa DRS znajdzie się za zakrętem 19, gdzie zaczyna się prosta startowa.

Spośród dotychczasowych torów, na których rozgrywano wyścigi Formuły 1, tylko Imola miała mniej niż 3 strefy DRS. W Australii na torze Albert Park początkowo zaplanowano nawet cztery strefy, na których można otworzyć tylne skrzydło, lecz po piątkowych treningach ograniczono tę liczbę do trzech.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze