Na zaledwie pięć dni przed rozpoczęciem pierwszego wyścigu sezonu 2022 Formuły 1, Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA opublikowała nową wersję regulaminu sportowego. Zmianami został objęty przepis, który spowodował kontrowersje podczas ostatniego wyścigu w Abu Zabi.
W trakcie finału sezonu 2021 na torze Yas Marina, dyrektor wyścigu Michael Masi zezwolił tylko wybranym kierowcom wyprzedzić samochód bezpieczeństwa, aby przyspieszyć procedurę i umożliwić wznowienie wyścigu na jedno okrążenie do mety.
Australijczyk wykorzystał nie tylko uprawnienia nadane mu przez Międzynarodowy Kodeks Sportowy, ale również nieprecyzyjny zapis punktu 55.15 regulaminu sportowego, mówiący: „Gdy dyrektor wyścigu uzna to za bezpieczne, a do uczestników zostanie wysłana informacja «zdublowane samochody mogą teraz wyprzedzić», jakiekolwiek samochody zdublowane przez lidera będą zobowiązane wyprzedzić auta na okrążeniu lidera oraz samochód bezpieczeństwa”
.
Masi zdecydował, że w tym przypadku będą to jedynie samochody znajdujące się pomiędzy liderem wyścigu Lewisem Hamiltonem, a ścigającym go Maxem Verstappenem.
Od sezonu 2022 takie rozwiązanie nie będzie już możliwe do zastosowania w ramach regulaminu. FIA zmieniła bowiem słowo „jakiekolwiek”
na „wszystkie”
, odnosząc się do zdublowanych aut mających wyprzedzić samochód bezpieczeństwa.
W nowym regulaminie wprowadzono również szereg innych poprawek. Na uwagę zasługuje zmiana względem ogłoszonego wcześniej klucza punktacji dla wyścigów, w których nie ukończono przynajmniej 75% dystansu – za czwarte miejsce zostanie przyznanych 9 punktów, a nie 10, natomiast siódme miejsce będzie premiowane 4, a nie 5 punktami.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.