Honda wprowadziła ostatnią dużą poprawkę silnika na drugą połowę sezonu

Honda ujawniła, że pod koniec sierpnia wdrożyła nowy akumulator do samochodu Maxa Verstappena przed Grand Prix Belgii, aby zwiększyć szanse Holendra oraz Red Bulla na zdobycie mistrzowskiego tytułu.

Po tym sezonie Honda jako dostawca jednostek napędowych po siedmiu latach w F1 odejdzie po tym sezonie. Red Bull Racing, którego samochody napędzane są jednostkami napędowymi japońskiego producenta, ma w tym roku ogromną szansę na wywalczenie mistrzostwa zarówno wśród konstruktorów, jak i kierowców za sprawą Verstappena.  

Z powodu podjęcia decyzji o odejściu, Honda postanowiła znacząco przyspieszyć prace nad silnikiem i wdrożyć zaplanowane na 2022 rok poprawki już w tym sezonie. W ostatnim czasie przed Grand Prix Belgii wprowadzono nowy akumulator, który został zamontowany w samochodzie Verstappena. Było to zgodne z regulaminem, ponieważ w obecnych przepisach każdy komponent jednostki napędowej może zostać zaktualizowany raz w tracie sezonu.

„Ten nowy akumulator został opracowany w ramach trwającego kilka lat projektu, a jego celem było połączenie poprawy efektywności energetycznej i znacznej redukcji masy” – powiedział Yasuaki Asaki, szef działu rozwoju jednostek napędowych Hondy. „W ostatnim sezonie producenta w tym sporcie, Honda F1 zdołała wprowadzić nowy akumulator, wyposażony w lżejsze, niskooporowe, wysoce wydajne i ultrawysokiej mocy ogniwo – w sam raz na rozpoczęcie drugiej połowy sezonu”.

„Aby osiągnąć ostateczny cel, jakim jest pokonanie Mercedesa i zdobycie mistrzostwa przed odejściem z F1 pod koniec sezonu 2021, dostrzegliśmy potrzebę poprawy osiągów. W związku z tym plan rozwoju nowego akumulatora został znacznie przyspieszony i przesunięty z oryginalnych planów zakładających wprowadzenie go w sezonie 2022 na 2021 rok”.

Honda dodała, że prace nad wprowadzeniem nowego akumulatora w tym roku stanowiły ogromne przedsięwzięcie, ale nawet po odejściu z F1, technologia zostanie wykorzystana przez producenta do zmniejszenia tworzonego śladu węglowego.

„Nawet po odejściu Hondy z F1, ta nowa technologia akumulatorów w znacznym stopniu przyczyni się do przyszłej technologii Hondy, aby stworzyć społeczeństwo neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, prowadzić rozwój mobilności i umożliwić ludziom na całym świecie poprawę codziennego życia”.

Po tym sezonie Red Bull przejmie projekt jednostek napędowych od Hondy i dzięki stworzonemu przez siebie działowi Red Bull Powertrains będzie dalej rozwijać ten silnik we własnym zakresie.

Przed GP Rosji Red Bull traci 18 punktów w klasyfikacji konstruktorów do Mercedesa.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Honda Racing F1

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze