Mercedes z karą finansową za błąd przy pit stopie Russella

Mercedes otrzymał karę finansową w wysokości 20 tysięcy euro za błąd przy pit stopie George’a Russella, któremu założono przednie opony należące do Valtteriego Bottasa.

Russell mimo pewnych problemów z jednym z czujników w jego samochodzie znajdował się na dość pewnym prowadzeniu, mając kilka sekund przewagi nad zespołowym kolegą z Mercedesa, Bottasem. Pod koniec wyścigu Jack Aitken, który zastępował Russella w Williamsie, popełnił błąd na wyjściu z ostatniego zakrętu i uderzył w barierę, pozbawiając się przedniego skrzydła. Z powodu tego incydentu na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.

Mercedes zdecydował się wykorzystać sytuację i ściągnął do boksów obu swoich kierowców jednocześnie. Fatalny błąd podczas obsługi Russella, który otrzymał przednie opony z alokacji Bottasa, a także ogromne problemy z wymianą kół w samochodzie samego Fina sprawiły, że Bottas spadł na piątą, a Russell na 15. lokatę z powodu konieczności odbycia kolejnego postoju i założenia poprawnych opon.

„Samochód 63 [Russell] otrzymał przednie opony, które należały do alokacji samochodu 77 [Bottas]. Było to spowodowane problemami technicznymi z komunikacją radiową, kiedy komunikacja między zespołem do zespołu mechaników o tym, że [Russell] wjeżdża do boksów przed (i nie po) [Bottasem], nie dotarła do mechaników [Russella], ponieważ w tym samym czasie [Russell] prowadził własną transmisję, która miała priorytet. To spowodowało, że przednie opony [Bottasa] trafiły przypadkiem do [Russella]. (Oba samochody zostały poddane serwisowi w tym samym czasie)” – czytamy w decyzji sędziów.

„Jest to jasne złamanie przepisów i w normalnych okolicznościach kończy się ona sportową karą, w tym wykluczeniem. W tym przypadku istnieją okoliczności łagodzące, oprócz kwestii radiowej, którą omówiono wyżej”.

„Po pierwsze, zespół rozwiązał problem w ciągu jednego okrążenia. Wiązało się to z tym, że [Russell] wykonał kolejnym pit stop, tym samym spadając w dół klasyfikacji. Po drugie, [Bottas] wykonał pit stop w celu zmiany opon, ale okazało się, że przednie opony, które miał otrzymać, trafiły do samochodu [Russella], więc kierowca powrócił na tor po znacznym opóźnieniu na komplecie ogumienia, który był w jego pojeździe przed pit stopem. To również wpłynęło na ostateczną klasyfikację [Bottasa]. Po trzecie, co prawda ten rodzaj naruszenia nie jest objęty zakresem tolerancji trzech okrążeń, o którym mowa w Artykule 24.4 b) (który odnosi się tylko do stosowania opon o różnych specyfikacjach), uważamy, że ma podobny charakter”.

„Obowiązek założenia opon zgodnie z regulaminem nadal jednak spoczywa na każdym zespole, dlatego uznano, że nałożenie kary jest wymagane. Zaleca się, aby FIA rozważyła zmianę Artykułu 24.4 b) w celu uwzględnienia tego rodzaju naruszenia. Należy zauważyć, że tego typu naruszenie nie miało wcześniej miejsca w Formule 1”.

Tym samym Russell, który przekroczył linię mety na ósmym miejscu, zapewnił sobie pierwsze punkty w F1.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league