Gasly z końca stawki do Grand Prix Turcji

Pierre Gasly otrzymał karę startu z samego końca stawki do wyścigu Formuły 1 o Grand Prix Turcji po tym, jak rozebrano jego samochód w ramach przeprowadzenia wymiany silnika, po czym zrezygnowano ze zmian w jednostce napędowej.

Gasly, który pierwotnie zakwalifikował na 15. polu, miał przystąpić do wyścigu z nową jednostką napędową Hondy. Po karach dla McLarena zespół AlphaTauri stwierdził jednak, że awans na starcie nie jest jednak warty ruszenia z alei serwisowej. Decyzja o powrocie do oryginalnego silnika została jednak podjęta w momencie, kiedy samochód Francuza był rozebrany. Sędziowie stwierdzili, że jest to złamanie zasad parku zamkniętego i nakazali Gasly’emu start z końca stawki.

„Po kwalifikacjach zespół, na prośbę swojego dostawcy silników, poprosił o wymianę wszystkich komponentów jednostki napędowej w samochodzie 10 podczas reguł parku zamkniętego przed wyścigiem. Delegat techniczny F1 wydał na to zgodę. Taka zmiana wiąże się z koniecznością startu z końca stawki” – czytamy w oświadczeniu sędziów.

„Zespół następnie przystąpił do prac związanych z rozebraniem samochodu podczas reguł parku zamkniętego. Podczas tych prac zespół zdecydował się jednak nie wymieniać jednostki napędowej i złożył pojazd z oryginalnym silnikiem. Zgodnie z raportem delegata technicznego, samochód został rozebrany do stanu, w którym sędziowie techniczni i inne środki nadzoru nie byli w stanie zagwarantować, że nie przeprowadzono żadnej modyfikacji w samochodzie przy jakimkolwiek elemencie”.

„Zwykle nie stanowi to problemu ze względu na karę związaną z wymianą elementów. Sędziowie stwierdzili, że określona kara za zezwoloną pracę w parku zamkniętym obowiązuje od chwili rozpoczęcia prac przy zmianie, niezależnie od tego, czy dokonano wymiany jednostki napędowej, czy też nie”.

Gasly ostatecznie ustawi swój samochód na 19. polu startowym.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze