Pirelli potwierdziło przyczynę awarii opony Verstappena na Imoli

Jedyny dostawca opon w Formule 1 – firma Pirelli – ujawnił, że nacięcia bieżnika oraz ścianki bocznej opony doprowadziły do przedwczesnego zakończenia wyścigu o Grand Prix Emilii-Romanii przez Maxa Verstappena.

Verstappen przez cały wyścig prezentował bardzo dobre tempo i był w stanie wyprzedzić Valtteriego Bottasa, który jechał z pewnymi uszkodzeniami w swoim Mercedesie. Pod koniec zmagań w jego Red Bullu doszło do awarii prawej tylnej opony, przez co Holender zakończył swój udział w rywalizacji w żwirze.

Pirelli natychmiast wszczęło dochodzenie, aby znaleźć przyczynę tej awarii. Szef wyścigów samochodowych Pirelli Mario Isola poinformował o ustaleniach w przeddzień Grand Prix Turcji.

„Przeprowadziliśmy dochodzenie w sprawie opony i jej kawałków, które udało nam się zebrać, co było priorytetem. Znaleźliśmy nacięcia na bieżniku i bocznej ściance, zarówno wewnątrz, jak i zewnątrz” – powiedział Isola.  

„Uważamy, że przyczyną awarii było nacięcie na środku bieżnika, które spowodowało uszkodzenie zarówno pasów, jak i warstw osnowy, przez co po tym nacięciu płaty zaczęły się odrywać i w pewnym momencie, gdy osnowa nie była w stanie dłużej utrzymać przeciążenia, doszło do deflacji, którą wszyscy widzieliśmy w telewizji. Zebraliśmy te dowody i podzieliliśmy się tą analizą z FIA oraz zespołem. Oczywiście trudno jest przeanalizować oponę, która jest w kawałkach, ale natychmiast wysłaliśmy ją z Imoli do naszych laboratoriów w Mediolanie”.

Mercedes zgłaszał na torze Imola swoje problemy z wibracjami opon, które jednak kierowcy byli w stanie opanować dzięki wyjazdowy samochodu bezpieczeństwa po awarii Verstappena. Isola potwierdził, że Pirelli przeprowadziło osobne dochodzenie również w tej sprawie.

„Mogę potwierdzić, że analizujemy strukturę opony [z Mercedesem], więc wyniki zostaną przekazane zespołowi. Nie było spadku ciśnienia, a jedynie doszło do wzrostu stopnia wibracji. Jesteśmy w trakcie badania konstrukcji i oczywiście w tym przypadku jest to możliwe, ponieważ sama opona jest dostępna”.

Źródło: formula1.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league