FIA zatwierdza zakaz kopiowania rozwiązań rywali od przyszłego sezonu

Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła proponowane zmiany do przyszłorocznego regulaminu technicznego Formuły 1, który zakazuje zakrojonego na szeroką skalę wykorzystywania inżynierii wstecznej samochodów konkurencyjnych zespołów.

Po burzy, która rozpętała się wokół Racing Point i skopiowanych od Mercedesa tylnych wlotów powietrza do hamulców, zespoły ostatecznie doszły do porozumienia w tej kwestii.

Renault oraz Ferrari, które jawnie zgłaszały chęć złożenia odwołania od wyroku nakładającego na Racing Point karę finansową oraz odjęcie punktów z klasyfikacji konstruktorów, wycofały swój zamiar apelacji. Sam Racing Point także zaniechał odwołania od wymierzonej na zespół kary, przystając na decyzję FIA, która została podjęta przed Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Zamiast tego, ekipy zgodziły się na to, że od przyszłego sezonu w przepisach pojawią się stosowne przepisy, które ściśle zabronią kopiowania rozwiązań z samochodów rywali przy projektowaniu samochodu.

Zaproponowane zmiany w przepisach najpierw zostały zatwierdzone przez Komisję F1, a następnie przez Światową Radę Sportów Motorowych, której wirtualne spotkanie odbyło się w piątek. Poprawiony regulamin umożliwia „zapobieganie szerokiego wykorzystania inżynierii wstecznej względem konkurencyjnych projektów samochodów dotyczących powierzchni aerodynamicznej”.

Ponadto, WMSC dało ostateczną zgodę nowemu porozumieniu Concorde, które zostało już wcześniej podpisane przez FIA, F1 oraz wszystkie 10 zespołów.

Źródło: formula1.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league