Pirelli wszczyna dochodzenie w sprawie pękających opon na Silverstone

Oficjalny dostawca opon dla Formuły 1, firma Pirelli, w trybie natychmiastowym wszczyna dochodzenie w sprawie pękających opon, aby znaleźć przyczynę przed wyścigiem o Grand Prix 70-lecia Formuły 1.

Podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii w samochodach Carlosa Sainza, Valtteriego Bottasa i Lewisa Hamiltona doszło do przebicia opon w samej końcówce wyścigu. W każdym przypadku zawiodło lewe przednie koło.

Szef Pirelli Mario Isola przyznał, że obecnie jest za wcześnie, aby stwierdzić jednoznacznie, dlaczego doszło do tych incydentów, ale są pewne poszlaki, które mogą pomóc w wyciągnięciu prawidłowych wniosków: „Oczywiście będziemy dokładnie badać, co stało się z oponami dwóch Mercedesów oraz McLarena Carlosa Sainza na ostatnich dwóch okrążeniach” – powiedział Włoch. „Wiemy już na pewno, że opony biorące udział w tych awariach były wyjątkowo zużyte i miały prawie 40 okrążeń przebiegu, aczkolwiek kilka z nich za samochodem bezpieczeństwa”.

„Duży wpływ na przebieg wyścigu miał samochód bezpieczeństwa, przy czym drugi jego wyjazd spowodował pit stop dla prawie wszystkich, co doprowadziło do bardzo długiego drugiego stintu. Po pełnej analizie będziemy w stanie w zrozumieć, co się wydarzyło, co oczywiście będzie bardzo cenną informacją na następny weekend. Mamy możliwość wykonania niektórych analiz w naszych laboratoriach na torze”.

Isola podkreślił również, że specyfika toru Silverstone, a więc szybkie zakręty i kilka prostych, wzmagają degradację opon: „Poziom zużycia jest (tutaj) dość wysoki. Patrząc na oponę Grosjeana z pierwszego przejazdu, była ona całkowicie zużyta. Przyjrzałem się niektórym oponom z drugiego przejazdu i poziom zużycia był bliski 100%, więc musimy zrozumieć, czy to jest przyczyna tych awarii".

„Oczywistym jest, że gdy masz oponę, która jest całkowicie zużyta, to ochrona bieżnika jest dużo mniejsza, więc jeśli na torze znajduje się drobny fragment samochodu, to łatwo jest ją uszkodzić. Na oponie widoczne są nacięcia, dlatego mówię, że poziom zużycia jest bliski 100%. Każda opona ma maksymalną liczbę okrążeń, które może pokonać, ale to zależy od samochodu, ustawień, poziomu działającej na nią siły, dlatego nie możemy powiedzieć, że limit jest taki sam dla wszystkich”.

Źródło: Informacja prasowa Pirelli, f1.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze