Międzynarodowa Federacja Samochodowa poinformowała o serii zmian, jakie zostały wprowadzone w regulaminie Formuły 1 na sezon 2020, w związku z globalnym kryzysem zdrowotnym, który uniemożliwia organizację wyścigów oraz doprowadził do opóźnienia we wdrożeniu nowej generacji samochodów.

Przede wszystkim, zespoły nie będą mogły przeprowadzać żadnych prac aerodynamicznych – zarówno w tunelu jak i poprzez symulacje – związanych z rozwojem samochodów kolejnej generacji, aż do końca roku kalendarzowego. W celu ograniczenia kosztów, możliwe będzie przedłużenie homologacji monokoku oraz innych komponentów z sezonu 2020. Pomimo tego, opracowany przez Mercedesa-AMG system dwuosiowego sterowania DAS będzie zakazany w 2021 roku. Choć wszystkie zespoły wyraziły zgodę na wymienione zmiany, szczegóły nie zostały jeszcze opublikowane.

Istotne zmiany wprowadzono także w tegorocznym regulaminie sportowym. W odpowiedzi na wprowadzane przez rządy obostrzenia w pracach zakładów, wprowadzono obowiązkowy, 20-dniowy okres wakacyjny dla producentów silników, w trakcie którego nie będą mogły być wykonywane żadne prace z rozwojem czy produkcją układów napędowych dla Formuły 1. Trwający już okres zawieszenia pracy w siedzibach poszczególnych zespołów może zostać natomiast wydłużony, jeżeli restrykcje uniemożliwią choć jednej ekipie powrót do pracy w planowanym terminie.

FIA oraz FOM zastrzegają sobie prawo do wprowadzania dalszych zmian w kalendarzu bez konieczności uzyskania zgody ze strony zespołów. Jeżeli liczba rund zmniejszy się do 14, dozwolone będzie użycie tylko dwóch egzemplarzy każdego z modułów układu napędowego, a przy 11 wyścigach kierowcy będą musieli przejechać cały sezon na jednym akumulatorze i module elektroniki sterującej.

Zaplanowane na koniec sezonu testy młodych kierowców będą skrócone do jednego dnia lub mogą zostać całkowicie odwołane – zlikwidowano także zapisy dotyczące obowiązku testowania nowych, 18-calowych opon. Federacja otrzymała także prawo do zmiany punktów regulaminu określających przebieg weekendu wyścigowego, po uzyskaniu zgody tylko 60% zespołów.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race