FIA potwierdziła, że podczas nadchodzącego wyścigu o Grand Prix Singapuru kierowcy będą mogli skorzystać z aż trzech stref aktywacji tylnego skrzydła.
Do tej pory obiekt Marina Bay składał się z dwóch stref DRS. Tym razem dodatkowa trzecia strefa pojawi się między zakrętami 13 i 14. Punkt detencji zostanie umieszczony przed zakrętem 13, a sama strefa zacznie się 78 metrów za jego wierzchołkiem. Pozostałe dwie strefy nie uległy zmianie względem ubiegłego roku. Pierwsza z nich jest ulokowana na wyjściu z piątego zakrętu, a kolejna – na prostej startowej za ostatnim, 23. zakrętem.
Po tegorocznej zmianie przepisów technicznych, FIA decydowała się w większości przypadków na zmniejszenie liczby stref DRS, ponieważ samochody z obecnym pakietem aerodynamicznym są w stanie jechać bliżej siebie, a dodatkowo powiększono rozpiętość tylnego skrzydła w trybie aktywacji, czyniąc DRS jeszcze bardziej efektywniejszym. Singapur znany jest jednak z małej liczby okazji na wyprzedzenie, a dodanie trzeciej strefy DRS ma poprawić tę statystykę.
Oprócz tego dokonano wymiany asfaltu w wielu miejscach na torze. Z kolei na poboczu po zewnętrznej siódmego zakrętu zamontowano pięć wypukłych metalowych krawężników, które mają zniechęcić kierowców do szerokich wyjazdów.