FIA potwierdziła, że podczas nadchodzącego wyścigu o Grand Prix Singapuru kierowcy będą mogli skorzystać z aż trzech stref aktywacji tylnego skrzydła.

Do tej pory obiekt Marina Bay składał się z dwóch stref DRS. Tym razem dodatkowa trzecia strefa pojawi się między zakrętami 13 i 14. Punkt detencji zostanie umieszczony przed zakrętem 13, a sama strefa zacznie się 78 metrów za jego wierzchołkiem. Pozostałe dwie strefy nie uległy zmianie względem ubiegłego roku. Pierwsza z nich jest ulokowana na wyjściu z piątego zakrętu, a kolejna – na prostej startowej za ostatnim, 23. zakrętem.

Po tegorocznej zmianie przepisów technicznych, FIA decydowała się w większości przypadków na zmniejszenie liczby stref DRS, ponieważ samochody z obecnym pakietem aerodynamicznym są w stanie jechać bliżej siebie, a dodatkowo powiększono rozpiętość tylnego skrzydła w trybie aktywacji, czyniąc DRS jeszcze bardziej efektywniejszym. Singapur znany jest jednak z małej liczby okazji na wyprzedzenie, a dodanie trzeciej strefy DRS ma poprawić tę statystykę.

Oprócz tego dokonano wymiany asfaltu w wielu miejscach na torze. Z kolei na poboczu po zewnętrznej siódmego zakrętu zamontowano pięć wypukłych metalowych krawężników, które mają zniechęcić kierowców do szerokich wyjazdów.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race