Max Verstappen i Pierre Gasly otrzymają kary cofnięcia na koniec stawki przed zbliżającym się wyścigiem Formuły 1 o Grand Prix Włoch z powodu przejścia na nową, czwartą specyfikację jednostki napędowej Hondy.

Po tym, jak nowy kierowca Red Bull Racing Alexander Albon oraz Daniił Kwiat przetestowali nowe silniki Hondy w Belgii (Albon po treningach w Spa powrócił jednak do starszej wersji), tym razem nadeszła kolej na Verstappena i Gasly’ego, aby skorzystać z najnowszej wersji jednostki napędowej. Jak przyznał dyrektor techniczny Hondy Toyoharu Tanabe, dane zebrane w Grand Prix Belgii pozwoliły na lepsze ustawienie silników w czterech samochodach na Monzy.

„Teraz udajemy się z jednego klasycznego toru, jakim jest Spa, na kolejny klasyk, czyli na Monzę na Grand Prix Włoch, który wieńczy tegoroczne wyścigi w Europie. Jest to jednak jeden z ważniejszych wyścigów sezonu, a także domowa runda dla jednego z naszych zespołów Scuderii Toro Rosso. Z punktu widzenia jednostki napędowej, główny plan zakłada po raz pierwszy użycie czwartej specyfikacji silnika u wszystkich czterech kierowców po tym, jak Albon i Kwiat sprawdzili ją w Belgii” – powiedział Tanabe.

„Podczas pierwszego wyścigu z czwartą specyfikacją, Gasly i Verstappen otrzymają tym samym kary i wystartują z końca stawki, jednak wierzymy, że zaliczą dobry wyścig w niedzielę. W Spa zebraliśmy przydane dane, który wykorzystaliśmy do wprowadzenia zmian ustawień jednostki napędowej oraz kalibracji w ramach przygotowań do tego wyścigu. Postaramy się zmaksymalizować potencjał czwartej wersji silnika i liczymy na uzyskanie kolejnego pozytywnego wyniku, utrzymując rytm, który uzyskaliśmy w Spa”.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Honda Racing F1

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race