Scuderia Ferrari usuwa ze swoich samochodów loga, a także nazwę sponsora tytularnego zespołu. Decyzja została podjęta ze względu na podejrzenia australijskiego rządu, o promowanie przez ekipę Formuły 1 wyrobów tytoniowych.

Dyrektor zarządzający Ferrari Louis Camilleri, wytłumaczył podczas Międzynarodowych Targów Samochodowego w Genewie, dlaczego włoski zespół zdecydował się na takich zabieg: „Były problemy z departamentu zdrowia, a PMI [Philip Morris International] nie miał czasu, aby znaleźć rozwiązanie. Winnow nie jest marką i nie ma nic wspólnego z tytoniem. W każdym razie w Australii będziemy mieli niespodziankę dla fanów na naszych samochodach”.

Hasło i logo Mission Winnow pojawiły się po raz pierwszy na samochodach Ferrari podczas ubiegłorocznego Grand Prix Japonii. PMI wielokrotnie zaprzeczał powiązaniom między Mission Winnow, a promocją produktów tytoniowych, które mogłyby naruszać prawa zabraniające reklamy wyrobów tytoniowych. Od zeszłego miesiąca organy zdrowia publicznego w Australii, gdzie odbędzie się wyścig otwierający nowy sezon Formuły 1, badały legalność marki PMI i ich powiązania sponsorskie z Ferrari. W Australii, podobnie jak na terenie Unii Europejskiej, promocja i reklama wyrobów tytoniowych jest zakazana.

Ferrari usunęło już „Mission Winnow” z oficjalnej nazwy zespołu. Zgodnie z regulaminem Formuły 1, zespoły muszą powiadomić FIA z siedmiodniowym wyprzedzeniem przed każdym Grand Prix o wszelkich zmianach w swoich zgłoszeniach, dlatego Ferrari może zdecydować się na powrót do nazwy „Scuderia Ferrari Mission Winnow” podczas Grand Prix Bahrajnu.

Źródło: eurosport.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race